W związku z remontem dwóch wiaduktów w ciągu dwóch jezdni A4 nad drogą gminną w miejscowości Węgrzce Wielkie (km 433+438), 7 czerwca 2021 r. (poniedziałek) o godz.12.00 wprowadzona zostanie zmiana organizacji ruchu na autostradzie.
Organizacja ruchu związana z remontem podzielona została na cztery etapy:
I etap (7-14 czerwca 2021 r.)
Na tym etapie będzie trwała budowa przejazdu awaryjnego (przełączki) w pasie rozdziału autostrady A4 za wiaduktem od strony Rzeszowa.
Zamknięte zostaną lewe pasy ruchu na obu jezdniach A4. Obowiązywać będzie ograniczenie prędkości do 80 km/h.
Odcinek A4 od km 433+300 do 434+000
Ten etap prac i organizacja ruchu potrwa do 14 czerwca 2021 r. (poniedziałek). Tego samego dnia zostanie wprowadzona tymczasowa organizacja ruchu dla etapu II.
II etap (14 czerwca - 9 lipca 2021 r.)
Zamknięta zostanie lewa jezdna autostrady A4 w kierunku Krakowa.
Ruch pojazdów odbywał się będzie prawą jezdnią w kierunku Rzeszowa, w układzie pasów ruchu: dwa w kierunku Rzeszowa oraz jeden w kierunku Krakowa.
Obowiązujące prędkości wynosić będą: 60 km/h oraz 80 km/h w kierunku Krakowa i 80 km/h w kierunku Rzeszowa.
Odcinek A4 od km 431+500 do 434+000
III etap (10 lipca - 4 sierpnia 2021 r.)
Zamknięta zostanie prawa jezdnia autostrady A4 w kierunku Rzeszowa.
Ruch poprowadzony zostanie lewą jezdnią w kierunku Krakowa, w układzie pasów ruchu: dwa w kierunku Krakowa oraz jeden w kierunku Rzeszowa.
Obowiązujące prędkości wynosić będą: 60 km/h oraz 80 km/h w kierunku Rzeszowa i 80 km/h w kierunku Krakowa.
Odcinek A4 od km 431+600 do 434+100
IV etap (5 - 12 sierpnia 2021 r.)
Rozebrany będzie przejazd awaryjny (przełączka między jezdniami) od strony Rzeszowa. W trakcie rozbiórki zamknięte dla ruchu zostaną lewe pasy na obu jezdniach autostrady A4. Obowiązywać będzie ograniczenie prędkości do 80 km/h
Odcinek A4 od km: 433+300 do 434+000
Całkowite przywrócenie stałej organizacji ruchu planowane jest 12 sierpnia 2021 r.
Wykonawca ma przeprowadzić remont nawierzchni jezdni i chodników, a także izolacji przeciwwodnej, ścianek zaplecznych, dylatacji i łożysk obiektów. Zabezpieczeniem antykorozyjnym objęta zostanie konstrukcja stalowa ustroju nośnego. Wyremontowane będą także balustrady, ekrany akustycznych, ekrany przeciwporażeniowe i odwodnienie pomostów. Umowa z wykonawcą, firmą Nowak-Mosty z Dąbrowy Górniczej, podpisana została 15 kwietnia 2021 r. Koszt prac wyniesie prawie 1,2 mln zł.