Przetarg na obwodnicę Kielc - wyłoniona najtańsza oferta
Komisja przetargowa przy kieleckim oddziale Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad uznała za najkorzystniejszą najtańszą ofertę w przetargu na budowę obwodnicy Kielc w ciągu drogi ekspresowej S7. Opiewa ona na niecałe 642 miliony złotych, a złożyło ją konsorcjum firm Mostostal Warszawa oraz Acciona Infraestructuras z Hiszpanii.



Wnioski o dopuszczenie do ogłoszonego w roku ubiegłym dwustopniowego przetargu złożyło 21 firm i konsorcjów. Oferty cenowe w drugim etapie postępowania przetargowego zostały złożone przez 10 podmiotów zainteresowanych inwestycją. Najdroższa oferta opiewała na 989 milionów złotych.


Teraz uczestnicy przetargu mają czas na wnoszenie ewentualnych uwag, ponadto przetarg podlega obligatoryjnej kontroli przez Urząd Zamówień Publicznych. Jeśli okaże się, że nie ma zaostrzeń, będzie można podpisać umowę z wykonawca inwestycji, co może nastąpić jeszcze w sierpniu. 


Budowa 23-kilometrowej obwodnicy Kielc to największą do tej pory inwestycją drogowa regionu świętokrzyskiego, potrwa ona 18 miesięcy z przerwami na okresy zimowe. Oddana do użytku w latach 80. ubiegłego wieku kielecka obwodnica ma co prawda tylko jedną jezdnię, ale posiada status drogi ekspresowej. W ramach nowej inwestycji droga biegnąca od węzła Kielce Północ do węzła Chęciny zyska drugą jezdnię po zachodniej stronie tej już istniejącej na odcinku 22,7 km. Przebudowane zostaną również węzły w Jaworzni, Chęcinach i Kostomłotach. Ten ostatni tzw. zespolony będzie pierwszym i jedynym w regionie świętokrzyskim węzłem na skrzyżowaniu dwóch dróg ekspresowych 7 i 74. W ramach inwestycji powstanie 18 wiaduktów, 9 mostów, 2 miejsca obsługi podróżnych, 4 przejścia dla pieszych i 3 samodzielne przejścia dla zwierząt dużych. 


Budowa kieleckiej obwodnicy to kolejny krok w kierunku dwujezdniowej ekspresowej „siódemki” na terenie województwa świętokrzyskiego.
06.08.2010