Na przebudowywanym węźle Szczecin Kijewo kierowcy dostali dzisiaj do dyspozycji na czas wakacji dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdą stronę. Będzie to znaczne ułatwienie w dojeździe nad morze. Od rozpoczęcia obecnego etapu robót, wiosną tego roku, ruch odbywał się jedną jezdnią po jednym pasie w każdym kierunku, co powodowało zatory sięgające w weekendy nawet 10 kilometrów. Teraz przejazd powinien być znacznie bardziej płynny. Będzie to jednak cały czas przejazd przez plac budowy z ograniczeniem prędkości, dlatego prosimy kierowców o zachowanie szczególnej ostrożności.
Organizacja ruchu dostosowana do natężenia ruchu
GDDKiA przewidziała w kontraktach dotyczących przebudowy autostrady A6 wymaganie dotyczące niezawężania przekroju autostrady na czas wakacji. Spowodowane jest to tym, że w okresie wakacyjnym ruch na drogach prowadzących nad morze na Pomorzu Zachodnim wzrasta trzykrotnie. Efektem jest powstawanie zatorów w miejscach zwężeń. Wprowadzenie ruchu dwiema jezdniami A6 na wakacje wymagało odpowiedniego zaplanowania prac. Kluczowa była tu przebudowa jezdni autostrady ze starą, poniemiecką nawierzchnią betonową. Nawierzchnia jezdni w stronę Świnoujścia/Gdańska została już przebudowana. Umożliwiło to udostępnienie jej do ruchu na czas wakacji. Po wakacjach zostanie ponownie wprowadzony ruchu jedną jezdnią. Trzeba wykonać pozostałe prace na węźle, w tym przebudować jezdnię A6 w stronę Kołbaskowa. Zakończenie prac planowane jest w połowie przyszłego roku.
Węzeł po nowemu
Węzeł Szczecin Kijewo stanowi połączenie autostrady A6 z DK10. Jest to również główny węzeł łączący Szczecin z siecią autostrad i dróg ekspresowych. Węzeł został wybudowany w latach 30. ubiegłego wieku, a następnie rozbudowany w latach 70-80.
Po przebudowie węzeł będzie miał nowe, szersze wiadukty, pod którymi będzie miejsce nie tylko na dwie jezdnie autostrady, dzięki którym poprawi się płynność przejazdu przez węzeł, ale także na nowe jezdnie zbiorczo-rozprowadzające. W rejonie węzła starą, betonową nawierzchnię autostrady zastąpi nowa nawierzchnia bitumiczna. Nowe łącznice będą miały łagodniejsze łuki oraz pasy włączeń i wyłączeń, których dotychczas brakowało. W efekcie powstanie większy węzeł drogowy, który zapewni zarówno znaczącą poprawę płynności, jak i bezpieczeństwa ruchu drogowego.