Trwa akcja informacyjna dotycząca wariantów przebiegu obwodnic miejscowości Szwecja, Wałcz, Rusinowo i Człopa na DK22. Zostały uruchomione strony internetowe projektów, na których można zapoznać się ze szczegółowymi mapami wariantów przebiegu obwodnic. Na stronach zostały umieszczone również ankiety, w których można wyrazić swoje opinie na temat wariantów przebiegu obwodnic. W przyszłym roku planowane jest uzyskanie dla tych obwodnic decyzji środowiskowych, które określą wariant realizacyjny.
Inwestycje z Programu 100 obwodnic
Cztery obwodnice miejscowości w ciągu DK22 są wśród dziewięciu inwestycji przewidzianych do realizacji w ramach rządowego Programu 100 obwodnic na Pomorzu Zachodnim. Prace przygotowawcze dla obwodnic na DK22 ruszyły w połowie ubiegłego roku. Wcześniej nie było przygotowanych żadnych projektów, dlatego w pierwszej kolejności zostały wyznaczone warianty przebiegu. W przyszłym roku planowane jest przeprowadzenie procedury wydania decyzji środowiskowych. Następnie ruszą pracę nad dalszymi etapami dokumentacji, które będą obejmowały również badania geologiczne.
Obwodnica Szwecji w ciągu DK22
strona internetowa projektu: http://www.obwodnicaszwecji.bptrasa.pl/
Plan orientacyjny:
Podstawowym celem budowy obwodnicy Szwecji jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego, jaki koncentruje się w mieście na drodze krajowej nr 22. W ramach prac nad prac nad Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowym zostały opracowane trzy warianty przebiegu. Długości wariantów wahają się od 3,6 km do 4,9 km. Jeden wariant omija miejscowość od zachodu, natomiast dwa od wschodu. W przyszłym roku powinna zostać uzyskana decyzja środowiskowa, która określi wariant realizacyjny inwestycji. Następnie, po wykonaniu badań podłoża i dalszej dokumentacji, będzie mógł ruszyć przetarg na zaprojektowanie i budowę inwestycji. Realizacja inwestycji została zaplanowana na lata 2024-2027.
Obwodnica Wałcza w ciągu DK22
strona internetowa projektu: http://www.obwodnicawalcza.bptrasa.pl/
Plan orientacyjny:
Przez Wałcz przebiegają dwie drogi krajowe - DK10 i DK22. Z obwodnicy w ciągu drogi ekspresowej S10 możemy już korzystać od grudnia ubiegłego roku. Do wyprowadzenia całości ruchu tranzytowego potrzeba jednak również obwodnicy w ciągu DK22. Obwodnica będzie omijała Wałcz, jak również położoną na południowy zachód od Wałcza miejscowość Strączno. W ramach inwestycji przewiduje się budowę nowego węzła drogowego na obwodnicy w ciągu S10 między Wałczem a Witankowem. W ramach prac nad prac nad Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowym zostały opracowane trzy podstawowe warianty przebiegu oraz dwa podwarianty dla każdego wariantu. Długości wariantów wahają się od 11,5 km do 12,5 km. Ze względu na uwarunkowania terenowe wszystkie warianty omijają Wałcz i miejscowość Strączno od wschodu. W przyszłym roku powinna zostać uzyskana decyzja środowiskowa, która określi wariant realizacyjny inwestycji. Następnie, po wykonaniu badań podłoża i dalszej dokumentacji, będzie mógł ruszyć przetarg na zaprojektowanie i budowę inwestycji. Realizacja inwestycji została zaplanowana na lata 2024-2027.
Obwodnica Rusinowa w ciągu DK22
strona internetowa projektu: https://dk22-obwodnica-rusinowa.pl/
Plan orientacyjny:
Przez położone na południe od Wałcza Rusinowo przebiega ruch tranzytowy w ciągu DK22. Obecnie trwają już prace nad przygotowaniem dokumentacji obejmującej Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe wraz z elementami koncepcji programowej. Umowa na opracowanie dokumentacji została podpisana w czerwcu 2020 roku. Na podstawie wykonanych opracowań i raportu oddziaływania na środowisko zostanie uzyskana decyzja środowiskowa, która określi wariant realizacyjny inwestycji. Następnie, po wykonaniu badań podłoża i dalszej dokumentacji, będzie mógł się rozpocząć przetarg na zaprojektowanie i budowę inwestycji. Realizacja inwestycji została zaplanowana na lata 2024-2027.
Obwodnica Człopy w ciągu DK22
strona internetowa projektu: http://www.obwodnicaczlopy.bptrasa.pl/
Plan orientacyjny:
Dla inwestycji trzeba wykonać całość procesu przygotowawczego, w tym uzyskać decyzję środowiskową określającą przebieg drogi. Obecnie trwają już prace nad przygotowaniem dokumentacji obejmującej Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe. Projektanci opracowali łącznie 5 wariantów przebiegu obwodnicy. Długość wariantów waha się od 5,8 km do 10,2 km. Dwa warianty omijają Człopę od Zachodu, natomiast dwa od wschodu. Na podstawie wykonanych opracowań i raportu oddziaływania na środowisko zostanie uzyskana decyzja środowiskowa, która określi wariant realizacyjny inwestycji. Następnie, po wykonaniu badań podłoża i dalszej dokumentacji, będzie mógł ruszyć przetarg na zaprojektowanie i budowę inwestycji. Realizacja inwestycji została zaplanowana na lata 2024-2027.