Spotkania z udziałem projektantów wariantów trasy w gminach Kunów i Sadowie to początek konsultacji społecznych dotyczących budowy nowej dwujezdniowej drogi klasy GP (głównej ruchu przyspieszonego) o łącznej długości 26 km z około 16-kilometrową obwodnicą Ostrowca. Aktualnie projektanci proponują dwa warianty trasy różniące się między innymi typem skrzyżowań i węzłów oraz przebiegiem drogi na terenie gminy Sadowie. Rozpatrywany jest tam wariant drogi biegnącej po śladzie istniejącej trasy oraz wariant biegnący po jej wschodniej stronie. Podczas spotkań informacyjnych mieszkańcy gmin mieli okazję do przekazania swoich uwag przedstawicielom GDDKiA i projektantom, którzy będą mogli je uwzględnić w miarę technicznych możliwości. Ludzie zainteresowani byli między innymi komunikacją lokalną w pobliżu nowej drogi. Do końca tego roku ma powstać raport oddziaływania wariantów inwestycji na środowisko. Następnie GDDKiA złoży wniosek o decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację inwestycji. Obwodnica Ostrowca znajduje się na liście rezerwowej unijnego Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej.
Spotkania informacyjne na etapie opracowywania wariantów drogi do wniosku o decyzję środowiskową nie są w myśl przepisów obowiązkowe, mimo to GDDKiA pragnie poinformować zainteresowanych o swoich planach jak najwcześniej, a następnie prowadzić podobne działania na różnych etapach przygotowania inwestycji. Przykładowo na przełomie marca i kwietnia br. obyło się spotkanie z przedstawicielami gmin i organizacji ekologicznych zainteresowanych korektą wariantu drogi ekspresowej S-7 na odcinku Chęciny – Jędrzejów. Pracownicy kieleckiego oddziału GDDKiA kontaktują się również z właścicielami, którzy otrzymali odszkodowania za domy wykupione pod kielecką obwodnicę i informują ich o stopniu zaawansowania przygotowań do budowy.
09.04.2010
Drogi 9,42 i obwodnica Ostrowca - orientacja