Wypadek na drodze Stryszek - Białe-Błota
30.03.2009 Specjalna komisja powołana przez Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad, zakończyła prace nad badaniem okoliczności zdarzenia, do jakiego doszło w poniedziałek 16 lutego na nowo budowanej drodze ekspresowej S5/S10 Stryszek – Białe Błota.
W wyniku przeprowadzonych kontroli, za przyczynę wypadku uznano błąd pracowników wykonujących w tym miejscu prace ciesielskie i zbrojarskie.
20.02.2009 - Wojewódzki Inspektor Nadzoru Budowlanego podjął decyzję o wznowieniu prac rozbiórkowych przy wiadukcie drogowym w Stryszku. W miejscu wypadku nadal jednak wstrzymane są roboty zbrojarskie. Pozostałe prace przy budowie drogi S 5 / S 10 na odcinku Stryszek – Białe Błota, realizowane są zgodnie z planem.
O wynikach pierwszych ekspertyz i przyczynach wypadku informować będziemy na bieżąco.
2. Specjalna komisja powołana przez Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad, w dniu 17.02.2009 rozpoczęła dodatkową kontrolę przestrzegania przez Wykonawcę Robót zasad bezpieczeństwa i utrzymania porządku na terenie budowy. Sprawdzone zostaną także działania Nadzoru Inwestorskiego w kontekście podejmowanych środków zapobiegawczych.
1. Niezależna komisja bada przyczyny wypadku
Specjalną komisję powołała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad do zbadania okoliczności zdarzenia, do jakiego doszło w poniedziałek 16 lutego na nowo budowanej drodze ekspresowej S5/S10 Stryszek – Białe Błota. Wykonawcą odcinka jest firma
Budimex-Dromex, a nadzór pełni firma Lafrentz Polska.
W trakcie prowadzonych prac budowlanych przy nowo budowanym wiadukcie kolejowym, zbrojenie ściany przyczółka utraciło stateczność i osunęło się na przyległy teren. Prace na budowie zostały wstrzymane. Teren został już zabezpieczony.
Na miejscu zdarzenia pracuje komisja powołana przez Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego oraz niezależna komisja powołana przez GDDKiA. Wstępnie ustalono strony postępowania. W ciągu dwóch dni zostanie określony zakres robót naprawczych.
O wynikach prac komisji GDDKiA będziemy informować na bieżąco. Bezpośredni nadzór nad pracami komisji prowadzi ścisłe kierownictwo GDDKiA.