Inwestycje zakończone przez GDDKiA Oddział w Białymstoku w 2006 roku
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Białymstoku w 2006 roku zakończyła następujące inwestycje:
- Przebudowano drogę krajową nr 61 na odcinku Barszcze-Netta o długości 12,6 km. Droga ma nową, trwalszą nawierzchnię i przebudowany system odwodnienia, nowe oznakowanie poziome i pionowe. Jezdnia została poszerzona do 7 m wraz z bitumicznymi poboczami o szerokości 0,5 m po każdej ze stron drogi. Roboty odebrano 18 stycznia 2006 r. Kontrakt zrealizowało konsorcjum firm: Strabag i Augustowskiego Przedsiębiorstwa Drogowego. Roboty finansowane były z Funduszu PHARE w kwocie 2,9 mln euro i środków krajowych w wysokości 3,59 mln euro. Koszt zrealizowanego zadania wyniósł 29,6 mln zł.
- Przebudowano drogę krajową nr 61 na odcinku Grabowo-Szczuczyn o długości 10,9 km. Została położona nowa nawierzchnia szerokości 7 m wraz z bitumicznymi poboczami o szerokości 0,5 m po każdej stronie, wykonano odwodnienie, wzmocniono i wyprofilowano pobocza, wybudowano zjazdy, uzupełniono oznakowanie poziome oraz ułożono chodniki. Roboty wykonały: Budimex-Dromex SA i PBD MAKBUD w Łomży. Ich wartość wyniosła 24,6 mln zł. Środki pochodziły w 75 proc. z PHARE, a w 25 proc. z budżetu państwa. Roboty odebrano 22 czerwca 2006 r.
- Na drodze krajowej nr 19 dokonano przebudowy dwóch odcinków pomiędzy Proniewiczami a Bielskiem Podlaskim o łącznej długości 1,9 km. Przebudowa objęła: ułożenie nowej nawierzchni, dobudowę utwardzonych poboczy o szerokości 2 m, wykonanie nowych zjazdów do posesji prywatnych oraz obiektów użyteczności publicznej; poprawiono odwodnienie. Droga zyskała nowe oznakowanie poziome i pionowe. Kontrakt, o wartości 6,32 mln zł, był finansowany z budżetu państwa oraz Krajowego Funduszu Drogowego. Prace wykonało Przedsiębiorstwo Drogowo-Mostowe MAKSBUD z Bielska Podlaskiego. Roboty odebrano 28 czerwca 2006 r.
- Na drodze krajowej nr 8 pomiędzy Sztabinem a Kolnicą na odcinku o długości 8,42 km pomiędzy 709+472 a 717+892 km, dokonano rozbudowy drogi, która polegała na:
- poprawie łuków poziomych i pionowych,
- wzmocnieniu konstrukcji dwóch pasów jezdni po 3,5 m szerokości,
- budowie utwardzonych poboczy o szerokości 2 metrów z każdej strony jezdni,
- poprawie odwodnienia korpusu drogowego,
- ustawieniu na mostach balustrad, barier i poręczy,
- budowie wiaduktu drogowego,
- budowie podziemnego przejścia gospodarczego,
- budowie gospodarczych dróg dojazdowych.
Wartość kontraktu, sfinansowanego ze środków Krajowego Funduszu Drogowego, wyniosła 33,78 mln zł. Wykonawcą robót było konsorcjum, w skład którego weszły: Warszawskie Przedsiębiorstwo Robót Drogowych SA, Augustowskie Przedsiębiorstwo Drogowe SA oraz Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów DROMO Sp. z o.o. z Ostródy. Roboty odebrano 18 lipca 2006r.