Cel inwestycji:
Obwodnica Ostrowa Wielkopolskiego II etap w ciągu drogi ekspresowej S-11 jest kontynuacją I etapu, który został wybudowany i oddany do ruchu w roku 2009. Po wybudowaniu obwodnicy większość ciężkiego ruchu północ-południe oraz część ruchu lokalnego – okolice Ostrowa Wlkp. – Kalisza przeniesie się z centrum miasta na projektowana obwodnicę po stronie wschodniej miasta. Wyprowadzenie ruch tranzytowego poza centrum skróci czas przejazdu drogą nr 11, obniży poziom hałasu przy głównej drodze co w konsekwencji poprawi komfort życia mieszkańców. Zmniejszona liczba samochodów spowoduje poprawę płynności ruchu lokalnego w samym Ostrowie Wlkp. Aktualne natężenie ruchu wynosi 21 311 pojazdów rzeczywistych na dobę. Obwodnica spowoduje praktyczne wyprowadzenie ruchu tranzytowego drogi krajowej z miasta oraz usprawni podstawowy kierunek ruchu relacji Poznań - Ostrów Wlkp. – Katowice oraz Kalisz – Ostrów Wlkp. – Wrocław.
Podstawowe parametry techniczne:
długość drogi: 13,8 km
klasa drogi: kl. S ekspresowa dwujezdniowa
nośność nawierzchni: kategoria ruchu KR5,115 kN/oś
ilość węzłów dwupoziomowych: 2 węzły: "Ostrów Wlkp Południe" i "Przygodzice"
ilość obiektów mostowych: 14 obiektów mostowych (w tym 2 węzłowe), 2 przejścia dla zwierząt górą i 1 przejście dla zwierząt dołem
Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach:
decyzja Regionalnego Dyrektora
Ochrony Środowiska w Poznaniu - 27.01.2010 r.
Przygotowanie zadania:
projekt wykonawczy: - III kwartał 2010 r.
decyzja ZRID: - 15.10.2010 r.
Realizacja inwestycji:
przetarg na wykonanie i nadzór - ogłoszenie przetargu 7.10.2013 (I etap - wstępna kwalifikacja)
Plan orientacyjny II etapu obwodnicy Ostrowa Wlkp.
Informacje powiązane:
1. Przetarg na budowę II etapu Obwodnicy Ostrowa Wlkp.
2. 16 wykonawców chce budować obwodnicę Ostrowa Wlkp.