Droga ekspresowa S19 na odcinku od granicy z woj. mazowieckim do węzła Lubartów na obwodnicy Lublina
9 czerwca 2010 roku lubelski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad złożył do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Lublinie wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla budowy drogi ekspresowej S19 granica województwa mazowieckiego i lubelskiego - węzeł Lubartów na obwodnicy m. Lublin (bez węzła) z wyłączeniem obwodnicy Międzyrzeca Podlaskiego, Kocka i Woli Skromowskiej.
Jako warianty rekomendowane do realizacji wskazano:
- wariant 3 dla odcinka granica województwa mazowieckiego i lubelskiego do końca I etapu obwodnicy Lubartowa z wyłączeniem obwodnicy Międzyrzeca Podlaskiego oraz obwodnicy Kocka i Woli Skromowskiej;
- wariant 5 dla odcinka Lubartów - Kraśnik od m. Lubartów (koniec I etapu obwodnicy miasta Lubartowa) do m. Lublin (początek węzła Lubartów w ciągu drogi ekspresowej S12/17).
Wniosek do RDOŚ
Kompletny raport o oddziaływaniu na środowisko wraz z załącznikami liczy kilkaset stron. Poniżej zamieszczamy streszczenie w języku niespecjalistycznym wraz z ogólną lokalizacją analizowanych wariantów.
Streszczenie w języku niespecjalistycznym dla odcinka od granicy z woj. mazowieckim do końca I etapu obwodnicy Lubartowa
Streszczenie w języku niespecjalistycznym dla odcinka od końca I etapu obwodnicy Lubartowa do węzła Lubartów na obwodnicy Lublina
|
Granica z woj. mazowieckim - Międzyrzec Podlaski |
|
Radzyń Podlaski - Kock |
|
Kock - Lubartów |
|
Lubartów - Lublin |