12 marca 2007 roku w Warszawie Generalny Dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad podpisał z firmą SKANSKA SA umowę na budowę obwodnicy Biecza w ciągu drogi krajowej nr 28. Wartość kontraktu wynosi 98.281.473,00 zł netto. Umowę można było podpisać po akceptacji Europejskiego Banku Inwestycyjnego, gdyż to on współfinansuje inwestycję, natomiast sam przetarg odbywał się według procedur Banku Światowego. Prace ruszą niebawem i zakończą się za 18 miesięcy, czyli jesienią 2008 roku.
Obwodnica Biecza powstanie w ciągu drogi nr 28, najdłuższej drogi na terenie województwa Małopolskiego, biegnącej od Zatora przez Jordanów, Mszanę Dolną, Limanową, Nowy Sącz, Gorlice do granicy z województwem Podkarpackim. Będzie to droga jednojezdniowa klasy GP (główna przyspieszona) o długości 5,0 km.
Warto przypomnieć, że realizacja inwestycji została mocno opóźniona przez lokalny samorząd, który w przeszłości zdecydował o lokalizacji w pasie obwodnicy wysypiska śmieci, a potem przez lata nie umiał się uporać z usunięciem go. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad pieniądze na budowę obwodnicy zdobyła już w 2002 roku, gdyż środki na realizację inwestycji zostały zarezerwowane w transzy pożyczki z Europejskiego Banku Inwestycyjnego zaciągniętej przez rząd jesienią 2002 roku. Gdy można było już mieć nadzieję, że w końcu wysypisko zostanie usunięte - ostatecznie udało się to władzom lokalnym we wrześniu 2006 roku – GDDKiA w Warszawie ogłosiła przetarg na wykonawstwo. Niestety, wartość złożonych ofert przewyższała wysokość zarezerwowanych na realizację inwestycji środków i przetarg trzeba było unieważnić. Niestety, z powodu opóźnienia zawinionego przez samorząd, inwestycja będzie kosztowała więcej, niż miała, gdyż zmieniła się sytuacja na rynku budowlanym i znacznie podrożały usługi oraz materiały. Po weryfikacji kosztorysu inwestorskiego, centrala GDDKiA w Warszawie ogłosiła drugi przetarg i ta procedura zakończyła się szczęśliwie podpisaniem umowy z wykonawcą.