W przetargu na modernizację drogi krajowej nr 44 Oświęcim – Skawina – Kraków na odcinku Jaśkowice – Skawina złożono sześć ofert:
1/ Konsorcjum: POLDiM SA z Tarnowa oraz Przedsiębiorstwo Inżynieryjne IMB - Podbeskidzie Sp. z o.o. ze Skoczowa – 30.540.956,21 zł;
2/ Konsorcjum: Kieleckie Przedsiębiorstwo Robót Drogowych Sp. z o.o. oraz Przedsiębiorstwo Robót Drogowych „Lubartów” SA – 25.886.859,55 zł;
3/ Polski Asfalt Sp. z o.o. z Wrocławia – 32.919.666,77 zł;
4/ Konsorcjum z Krakowa: Mota – Engil Polska SA oraz Przedsiębiorstwo Budownictwa Inżynieryjnego „Energopol” Sp. z o.o. – 31.548.596,86 zł;
5/ Budimex Dromex SA z Warszawy – 37.473.971,18 zł;
6/ Konsorcjum: Eurovia Polska SA z Mysłowic oraz Mosty Chrzanów Sp. z o.o. – 28.573.158,82 zł.
Teraz trwa weryfikacja ofert zarówno przez GDDKiA, jak i przez startujące w przetargu firmy, które bardzo wnikliwie analizują oferty konkurentów. Po sprawdzeniu, spośród ważnych ofert zostanie wybrana najkorzystniejsza. Terminu podpisania umowy nie można jednak określić, gdyż nie wiadomo, czy oferenci nie będą składali protestów i odwołań. Jeśli firmy zdecydują się na wykorzystanie całej „ścieżki prawnej”, to procedura może trwać jeszcze kilka miesięcy i inwestor nie może nic na to poradzić. Jedyną drogą zapobieżenia takim sytuacjom jest zmiana prawa – wprowadzenie odpowiednich zapisów w ustawie o zamówieniach publicznych.
Zakres inwestycji obejmie remont i wzmocnieniu do nośności 100 kN/oś (10 ton na oś) drogi krajowej na odcinku 9,75 km pomiędzy Jaśkowicami a Skawiną, w tym: remonty mostów w Wielkich Drogach i w Borku Szlacheckim oraz remonty 19 przepustów. Przebudowa nawierzchni jezdni będzie polegać na sfrezowaniu istniejących warstw asfaltowych oraz ułożeniu nowych warstw podbudowy, warstwy ścieralnej i wiążącej. Zostaną także naprawione pobocza drogi, a także będzie wykonana korekta wysokościowa oraz spadków podłużnych i poprzecznych drogi nie powodująca zmiany jej trasy. Przebudowany i wyremontowany zostanie istniejący system odwodnienia drogi. W ramach prac będą wyremontowane 392 istniejące zjazdy indywidualne, 6 zjazdów publicznych oraz 37 istniejących dojść do posesji.
Termin zakończenia prac wyznaczono na 1 grudnia 2008 roku.