A4 Kraków - Szarów - OTWARTO OFERTY NA WYKONAWSTWO
W Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Warszawie otwarto dzisiaj oferty złożone w przetargu na budowę autostrady A4 pomiędzy węzłem "Wielicka" a węzłem "Szarów".

Spośród 8 firm i konsorcjów zaproszonych do II etapu przetargu, oferty złożyło 7 podmiotów. Oferty oscylowały wokół kwoty 900 milionów złotych. Naszą autostradę chcą, oprócz polskich firm, budować: Niemcy, Portugalczycy, Francuzi, Grecy, Austriacy i Hiszpanie:

1/ hiszpańsko – polskie konsorcjum: DRAGADOS SA oraz Polimex – Mostostal S.A. – 839.328.570,79 zł brutto;

2/ grecka firma J&P – AVAX S.A. – 839.439.470,89 zł brutto;

3/ francusko – polskie konsorcjum: DTP TERRASSEMENT S.A.; Przedsiębiorstwo Robót Mostowych "MOSTY - ŁÓDŹ" SA; POLDiM Tarnów S.A. – 875.434.542,94 zł brutto

4/ konsorcjum stworzone przez portugalską firmę i jej polski oddział: MOTA – ENGIL Polska SA oraz MOTA – ENGIL Engenharia e Construcao SA – 951.830.862,15 zł brutto;

5/ polski Budimex Dromex SA – 978.762.960,49 zł brutto;

6/ konsorcjum stworzone przez austriacką firmę i jej polski oddział: STRABAG Sp. z o.o. oraz STRABAG AG – 985.157.662,56 zł brutto;

7/ polsko – niemiecko – portugalskie konsorcjum stworzone przez: Bilfinger Berger Sp. z o.o., Bilfinger Berger AG, Warszawskie Przedsiębiorstwo Robót Drogowych SA, MSF-MONIZ DA MAIA, SERRA & FORTUNATO – EMPEREITEIROS SA oraz TEODORO GOMES ALHO & FILHOS LDA – 1.192.025.637,25 zł brutto.

Długość całego postępowania przetargowego zależy od ewentualnych protestów oferentów, czego zamawiający nie jest w stanie przewidzieć. Przewidywany termin podpisania umowy z wykonawcą to I kwartał 2007 roku, więc prace mogłyby ruszyć wiosną 2007 roku. Cykl realizacji inwestycji zaplanowano na 24 miesiące. Zakres obejmuje budowę 19,9 km autostrady z dwoma węzłami autostradowymi: "Bieżanów" i "Szarów". Na tym odcinku autostrady zostanie wzniesionych 30 obiektów mostowych: 15 wiaduktów autostradowych, 6 wiaduktów drogowych, 5 mostów autostradowych, 1 przejście dla zwierząt oraz 3 mosty drogowe.

Realizowana inwestycja jest elementem Europejskiego Korytarza Transportowego Nr III, przebiegającego w kierunku wschód – zachód od granicy niemieckiej przez uprzemysłowioną część Polski. Jest również częścią europejskiej trasy E40. Kontrakt finansowany jest ze środków Krajowego Funduszu Drogowego.