A4 KRAKÓW - SZARÓW WYŁONIONO WYKONAWCĘ
Przetarg na budowę autostrady A4 pomiędzy węzłem "Wielicka" a węzłem "Szarów" wkroczył w ostatnią fazę. Komisja, po skrupulatnym zbadaniu ofert, jako najkorzystniejszą wskazała ofertę hiszpańsko – polskiego konsorcjum złożonego z firm DRAGADOS SA oraz Polimex – Mostostal SA.

Zwycięska oferta opiewa na kwotę 839.328.570,79 zł brutto. Cykl realizacji inwestycji zaplanowano na 24 miesiące.

Przetarg na budowę autostrady A4 pomiędzy węzłem "Wielicka" a węzłem "Szarów" wkroczył w ostatnią fazę. Komisja, po skrupulatnym zbadaniu ofert, jako najkorzystniejszą wskazała ofertę hiszpańsko – polskiego konsorcjum złożonego z firm DRAGADOS SA oraz Polimex – Mostostal SA. Teraz wyniki zostaną przesłane do Prezesa Urząd Zamówień Publicznych do zatwierdzenia (ma na to 30 dni) i jeśli nic nie stanie na przeszkodzie około połowy marca będzie można podpisać umowę z wykonawcą. Ponieważ budowa A4 Kraków – Szarów jest finansowana w całości z Krajowego Funduszu Drogowego, więc przetarg jest prowadzony według przepisów ustawy o zamówieniach publicznych i jego wyniki nie podlegają już zatwierdzaniu przez jakiekolwiek instytucje unijne. Zwycięska oferta opiewa na kwotę 839.328.570,79 zł brutto. Cykl realizacji inwestycji zaplanowano na 24 miesiące.

Dotychczas na realizację odcinka autostrady pomiędzy węzłem Wielicka a węzłem Szarów wydano już 259,3 mln złotych: 84,9 mln zł na badania archeologiczne, 161,4 mln zł na wykupy gruntów. i 13,0 mln zł na projekt. Jutro zostanie podpisana umowa na prawie 600 tysięcy złotych na wycinkę drzew w pasie przyszłej autostrady. Wykonawca ma uporać się z tym zadaniem do końca lutego, gdyż po tym terminie rozpoczyna się okres lęgowy i nie można wycinać drzew. Warto przy okazji nadmienić, że po wybudowaniu autostrady wokół niej zasadzonych zostanie 4.200 drzew liściastych, 1.350 drzew iglastych i ponad 20 tysięcy krzewów liściastych.

Zakres inwestycji obejmuje budowę 19,9 km autostrady z dwoma węzłami autostradowymi: "Bieżanów" i "Szarów". Na tym odcinku autostrady zostanie wzniesionych 30 obiektów mostowych: 15 wiaduktów autostradowych, 6 wiaduktów drogowych, 5 mostów autostradowych, 1 przejście dla zwierząt oraz 3 mosty drogowe. Ponadto dla wygody kierowców zaprojektowano dwa Miejsca Obsługi Podróżnych.

Realizowana inwestycja jest elementem Europejskiego Korytarza Transportowego Nr III, przebiegającego na linii wschód – zachód od granicy niemieckiej przez uprzemysłowioną część Polski. Jest również częścią europejskiej trasy E40.