28 lutego 2008 roku Stanisław Pletnia, dyrektor krakowskiego oddziału GDDKiA, oraz Andrzej Kollbek, jego zastępca, podpisali w imieniu Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad porozumienie z Prezydentem Tarnowa w sprawie zarządzania obwodnicą Tarnowa. Porozumienie obejmuje okres 10 lat od 1 kwietnia 2008 roku do 31 marca 2018 roku.
Od 1 kwietnia br. GDDKiA przejmie zarządzanie całą obwodnicą Tarnowa; będzie odpowiadać za utrzymanie czystości pasa drogowego oraz zmodernizuje drogę wraz z podniesieniem nośności jej nawierzchni do 115 kN/oś. Już niebawem zostanie ogłoszony przetarg na wykonawstwo inwestycji. Prezydent Miasta Tarnowa zobowiązał się do przekazywania GDDKiA 100 tys. zł brutto miesięcznie przez cały okres trwania porozumienia.
Podpisanie dokumentu rozwiąże wiele problemów związanych z obwodnicą, która obecnie ma dwóch zarządców; jest podzielona na 7 odcinków, z których 4 są zarządzane przez Prezydenta Miasta Tarnowa, a 3 przez GDDKiA. Stan nawierzchni wszystkich odcinków jest zły. Odcinek miejski drogi krajowej nr 4 znajduje się pomiędzy odcinkami przebudowanymi w ramach kontraktu współfinansowanego z Funduszu Spójności i po zakończeniu realizacji tamtej inwestycji szczególnie rzuca się w oczy jego zniszczenie. Warto podkreślić, że cała droga krajowa nr 4, w tym także obwodnica Tarnowa jest obciążona głownie ciężkim ruchem tranzytowym.