Inwestorem jest krakowski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, a wykonawcą – konsorcjum firm: Krakowskiego Przedsiębiorstwa Robót Drogowych SA (teraz MOTA – ENGIL Polska SA) oraz Przedsiębiorstwa Budowy Mostów w Lubartowie Sp. z o.o. Wartość kontraktu to 47,5 mln złotych.
Zakres inwestycji obejmuje: rozbudowę drogi na długości 1.536 m do parametrów GP (główna przyspieszona) wraz z budową murów oporowych o zmiennej wysokości; rozbiórkę istniejącego wiaduktu nad torami kolejowymi o długości 47,6 m; budowę dwóch wiaduktów nad torami kolejowymi o długości 113,77 m oraz 87,25 m wraz z dojazdami; budowę trzech odcinków ekranów akustycznych o łącznej długości prawie 200 m; budowę oświetlenia ulicznego o długości 1.536 m; budowę dwóch mostów na potoku Baba o długości 38,14 m oraz 8,3 m; budowę kanalizacji deszczowej o średnicy od 200 do 600 mm o łącznej długości 1223,5 m wraz z urządzeniami podczyszczającymi; przebudowę w niezbędnym zakresie linii średniego i niskiego napięcia, urządzeń telekomunikacyjnych, sieci gazowej wysoko- i niskociśnieniowej, sieci wodociągowej, kanalizacji sanitarnej, przebudowy kabla ŚN potrzeb nietrakcyjnych PKP, sieci trakcyjnej PKP, urządzeń SRK PKP, kabli telekomunikacyjnych PKP wraz z zabezpieczeniem sieci c.o. W ramach tego kontraktu znajduje się również likwidacja kolein na dwujezdniowym odcinku Sławków - Bolesław o długości 3,5 km.
Ostateczny termin zakończenia realizacji inwestycji to 30 października 2005 roku.