SPOTKANIE W MSZANIE
10 lutego 2006 roku w Mszanie Dolnej Zbigniew Rapciak dyrektor krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad zaprezentował władzom powiatu limanowskiego plany inwestycyjne GDDKiA na lata 2006 - 2013 dotyczące drogi krajowej nr 28.

Jeszcze w tym roku modernizacji zostanie poddany odcinek o długości 6,3 km pomiędzy Mszaną Dolną a Gruszowcem; nawierzchnia będzie wzmocniona do 100 kN/oś, wyremontowanych zostanie 27 obiektów mostowych, przebudowanych będzie 17 skrzyżowań, renowacji zostanie poddane odwodnienie o długości 4,8 km, przebudowane będą chodników na odcinku 4,4 km. Do 2013 roku droga krajowa nr 28 na całym jej przebiegu w Małopolsce: od Zatora do granicy województwa podkarpackiego (157 km) zostanie gruntownie zmodernizowana. Powstanie także obwodnica Limanowej o długości 3,9 km. W Gruszowcu, Wysokiem oraz Mszalnicy zostaną zbudowane pasy do wyprzedzania o łącznej długości 13,1 km. Wybudowane będzie także północno – zachodnie obejście Chełmca i Nowego Sącza.

Na spotkaniu poruszona została, omawiana już wcześniej, kwestia zamiany dróg pomiędzy GDDKiA a samorządem. W zamian za przejęcie odcinka drogi wojewódzkiej nr 968 pomiędzy Lubniem a Mszaną Dolną, GDDKiA oddałaby w administrację zarządcy samorządowemu odcinek drogi krajowej nr 28 pomiędzy Skomielną Białą a Mszaną Dolną. Taka zamiana umożliwiłaby budowę obwodnicy Mszany w ciągu drogi krajowej, czego chcą władze gminy. Wówczas ruch tranzytowy drogą krajową nr 28 od strony Jordanowa w kierunku wschodnim odbywałby się przez węzeł „Zabornia”, potem ekspresową „Zakopianką” do węzła „Lubień” i dalej drogą krajową omijając Mszanę, Limanową i Nowy Sącz. To rozwiązanie przyczyniłoby się przede wszystkim do znacznego odciążenia odcinka Rabka – Skomielna, co doprowadziłoby na pewno do poprawy jakości życia mieszkańców i gości uzdrowiska, którzy nie byliby narażeni na hałas i spaliny wytwarzane przez ciężki ruch tranzytowy. Podniósłby się także komfort podróży kierowców jadących drogą krajową nr 28, którzy obecnie przejeżdżają przez wąski i gęsto zabudowany odcinek Rabka – Mszana. Niestety, na razie nie ma chętnego do przejęcia w odcinka Skomielna – Mszana.