Polsko-tureckie konsorcjum odrzucone przez komisję przetargową złożyło protest. Oferent nie zgadza się z wykluczeniem. GDDKiA dokładnie przeanalizuje argumenty konsorcjum, lecz raczej protestu nie uzna. Sprawa zapewne zakończy się Krajowej Izbie Odwoławczej (KIO) przy Prezesie Urzędu Zamówień Publicznych.
W krakowskim oddziale Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad rozstrzygnięto pierwszy etap przetargu mającego wyłonić wykonawcę kolejnego odcinka drogi ekspresowej na terenie Krakowa – od węzła „Rybitwy” do węzła „Igołomska”. Spośród 15 firm i konsorcjów z 11 krajów, które złożyły wnioski, do dalszego postępowania komisja zakwalifikowała 14 podmiotów (lista w załączeniu). Jedyne odrzucone polsko-tureckie konsorcjum, składające się z firm: Autostrada Wschodnia Sp. z oo z Warszawy oraz Mapa Insaat Ve Ticaret Anonim Sirketi z Ankary złożyło protest w ostatnim możliwym terminie. Komisja wnikliwie przeanalizuje sprawę, jednak – biorąc pod uwagę fakt, iż wnioski zostały sprawdzone bardzo dokładnie – jest mało prawdopodobne, by protest został uznany. Oferent może odwołać się dalej do Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych, które wówczas zwoła posiedzenie KIO. Tam zapadnie decyzja, czy wniosek odrzucono słusznie, czy też rację ma oferent i należy uwzględnić go w dalszym postępowaniu. Na werdykt możemy czekać nawet kilka miesięcy. Dopiero po rozstrzygnięciu będzie można przystąpić do drugiego etapu przetargu.
W zakres inwestycji wchodzi m.in.:
- budowa drogi ekspresowej S7 o przekroju dwujezdniowym o dł. ok. 4,5 km,
- przebudowa drogi nr 79 w niezbędnym zakresie wynikającym z budowy drogi ekspresowej S7,
- budowa dwupoziomowych węzłów drogowych "Rybitwy" oraz "Igołomska",
- przebudowa drogi krajowej DK79 o przekroju 2 jezdniowym na dł. 1,55 km,
- budowa 2 mostów w ciągu S7 nad rzeką Wisłą - każdy o długości ok. 706 m,
- budowa 9 mostów o łącznej długości 650 m
- budowa przejścia podziemnego dla pieszych pod projektowaną drogą ekspresową S7, łącznicami, torowiskiem tramwajowym i drogą krajową DK-79,
- budowa tunelu dla pieszych pod drogą S7,
- przebudowa istniejącej linii tramwajowej,
- budowa kanalizacji deszczowej,
- budowa urządzeń ochrony środowiska w tym: ekrany dźwiękochłonne o dł. ok. 4600 m, zieleń izolacyjna, separatory,
- budowa oświetlenia drogi i węzłów drogowych S7 oraz skrzyżowań,
- wykonanie urządzeń bezpieczeństwa ruchu,
- przebudowa i urządzeń obcych.
Najbardziej charakterystycznym i zarazem najtrudniejszym elementem inwestycji będzie nowy most przez Wisłę, a w zasadzie dwa mosty – jeden dla każdego kierunku - o długości 706 m każdy. Konstrukcję nośną przęseł nurtowych mostów, stanowi ustrój podwieszony wantowy z czterema pylonami (po dwa dla każdej jezdni) o wys. 63,0 m. Układ "podwieszenia" usytuowany jest obustronnie względem każdej jezdni (pylony w kształcie litery A). Przęsła niepodwieszone stanowią osobne ustroje dla każdej z jezdni. Przekrój poprzeczny przęseł niepodwieszonych stanowią skrzynki z betonu sprężonego o wysokości 2,80 m. Długość najdłuższego przęsła ok. 200 m.
Wartość inwestycji szacuje się na ponad 850,0 mln zł.
Lista wykonawców spełniajacych warunki