W Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Warszawie zakończono prekwalifikacje oferentów w przetargu na budowę autostrady A4 pomiędzy węzłem "Wielicka" a węzłem "Szarów".
Zainteresowanie udziałem w przetargu wyraziło 13 firm i konsorcjów, jedna spośród złożonych ofert była nieważna, więc ocenie poddano 12 z nich. Naszą autostradę chcą, oprócz polskich firm, budować: Niemcy, Portugalczycy, Grecy, Austriacy, Hiszpanie i Szwedzi. Zaproszenie do złożenia ofert w II etapie przetargu otrzyma – jak zostało zapisane w warunkach przetargu – osiem podmiotów:
1/ polsko – niemiecko – portugalskie konsorcjum stworzone przez: Bilfinger Berger Sp. z o.o., Bilfinger Berger AG, Warszawskie Przedsiębiorstwo Robót Drogowych SA, MSF-MONIZ DA MAIA, SERRA & FORTUNATO – EMPEREITEIROS SA oraz TEODORO GOMES ALHO & FILHOS LDA;
2/ grecka firma J&P – AVAX SA;
3/ polski Budimex Dromex SA;
4/ konsorcjum stworzone przez portugalską firmę i jej polski oddział: MOTA – ENGIL Polska SA oraz MOTA – ENGIL Engenharia e Construcao SA;
5/ konsorcjum stworzone przez austriacką firmę i jej polski oddział: STRABAG Sp. z o.o. oraz STRABAG AG;
6/ hiszpańsko – polskie konsorcjum: DRAGADOS SA oraz Polimex – Mostostal SA;
7/ polsko – hiszpańskie konsorcjum: Mostostal Warszawa SA i ACCIONA INFRAESTRUCTURAS SA;
8/ francusko – polskie konsorcjum: DTP TERRASSEMENT S.A.; Przedsiębiorstwo Robót Mostowych "MOSTY - ŁÓDŹ" SA; POLDiM Tarnów SA.
Oferty mają zostać otwarte 13 listopada 2006 roku, a 1 grudnia 2006 roku ma nastąpić wybór oferenta. Długość całego postępowania przetargowego zależy od ewentualnych protestów oferentów, czego zamawiający nie jest w stanie przewidzieć. Przewidywany termin podpisania umowy z wykonawcą: I kwartał 2007 roku.