22 stycznia 2007 roku Zbigniew Kotlarek Generalny Dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad wraz ze Zbigniewem Rapciakiem dyrektorem krakowskiego oddziału GDDKiA gościli u Marka Nawary Marszałka Województwa Małopolskiego. W spotkaniu wzięli także udział: Maciej Klima Wojewoda Małopolski, Edward Czesak Poseł na Sejm RP. Przedmiotem kilkugodzinnego spotkania, był rozwój infrastruktury drogowej województwa małopolskiego.
Marszałek Nawara, który w imieniu radnych Sejmiku Województwa Małopolskiego wyraził zaniepokojenie obecnością na liście indykatywnej jedynie dwu inwestycji rekomendowanych przez rząd do finansowania z funduszy unijnych w latach 2007 – 2013, został uspokojony przez przedstawicieli GDDKiA, którzy przypomnieli, iż inwestycje na drogach krajowych są finansowane z wielu źródeł, fundusze unijne, to tylko jedno z nich. Dyrektorzy Kotlarek i Rapciak podkreślali, że najważniejsze jest przygotowanie inwestycji, bo gdy posiada się projekt ze wszystkimi niezbędnymi decyzjami, w tym z pozwoleniem na budowę, wówczas pozyskanie środków jest formalnością. Generalny Dyrektor poinformował zebranych, że Małopolska ma najwyższe nakłady na 1 km sieci w Polsce (1,2 mln zł/1 km) właśnie dzięki sprawnemu przygotowywaniu inwestycji.
Nie można było przy okazji nie wspomnieć o problemach, z którymi borykają się drogowcy. Jako główny czynnik hamujący rozbudowę dróg wymieniono przedłużające się procesy uzyskiwania decyzji środowiskowych – na opinię Ministra Środowiska niezbędną Wojewodzie do wydania decyzji czeka się nawet rok. Kolejnym jest złe prawo w postaci ustawy o zamówieniach publicznych, które umożliwia oferentom wydłużanie postępowania przetargowego w nieskończoność. O braku kadry i braku materiałów mówi się już od jakiegoś czasu, więc nad tymi sprawami nie rozwodzono się.
Uczestnicy spotkania po kolei omówili inwestycje Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad na drogach krajowych w Małopolsce. Priorytetową inwestycją jest budowa autostrady A4 pomiędzy Krakowem a Tarnowem. Właśnie kończy się postępowanie przetargowe mające wyłonić wykonawcę pierwszego odcinka od węzła Wielicka do węzła Szarów. Dla kolejnego odcinka Szarów – Krzyż projektant przygotowuje materiały do wniosku o decyzję środowiskową. Przedmiotem rozmów była także północna obwodnica Krakowa, którą kilka lat temu GDDKiA była zmuszona usunąć ze swoich planów z uwagi na ogromny opór społeczny. W związku z ówczesnymi protestami mieszkańców gmin Michałowice i Zielonki, przebieg drogi ekspresowej S7 został zmieniony i będzie ona poprowadzona po wschodniej stronie Krakowa.
Następnie przedstawiciele GDDKiA przekazali informację o postępach prac nad budową i modernizacją „Zakopianki”. Tutaj wszystko odbywa się według planu, oprócz jednego odcinka: Szaflary – Biały Dunajec, gdzie nie dzieje się nic z powodu protestu mieszkańców sterowanych przez wójta. Dyrektor Rapciak zasugerował stworzenie forum subregionalnego na Podhalu, które rozważyłoby, jaki układ drogowy najlepiej rozwiąże potrzeby komunikacyjne tego regionu. Marszałek podchwycił pomysł i zobowiązał się do zwołania spotkania i koordynowania prac.
Samorządowcy przedstawili GDDKiA projekt przebudowy zjazdów z A4 w sąsiedztwie lotniska w Balicach. Dyrektorzy Kotlarek i Rapciak popierają pomysł przebudowy, której efektem byłoby uporządkowanie układu komunikacyjnego lotniska i usprawnienie dojazdu do portu lotniczego.
Na koniec omówiono szczegółowo program obwodnicowy GDDKiA, a którym uwzględniono wszystkie potrzeby wynikające z danych ruchowych.
Spotkanie uznano za bardzo owocne i udane. Uczestnicy wyrazili nadzieję na kontynuację współpracy w przyszłości.