5 listopada na cały dzień przy ruchliwej drodze krajowej nr 4 stanęły billboardy przypominające wyglądem ogromne klepsydry. Kierowcy jadący trasą z Krakowa do Tarnowa lub z Tarnowa do Krakowa, w miejscowości Jadowniki mijali 6 billboardów, które informowały ich o tym: ile osób poniosło śmierć lub odniosło obrażenia w wypadkach, ilu na drogach zginęło pieszych, ile dzieci, ile kobiet, ile ofiar alkoholu, a ile ofiar nadmiernej prędkości. W ten nietypowy sposób Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad chce zwrócić uwagę kierowców na kwestie bezpieczeństwa na drogach.
Od 2007 roku Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wdraża strategiczny program ochrony życia i zdrowia użytkowników dróg krajowych pod nazwą „Drogi Zaufania”. Jest to zintegrowany plan działań na rzecz poprawy bezpieczeństwa drogowego. Jego celem jest zmniejszenie liczby ofiar wypadków śmiertelnych na szlakach komunikacyjnych w Polsce o 75 proc. do 2013 r.
Jednym z elementów akcji są happeningi „Zegary Śmierci” organizowane przy drogach krajowych i na MOP przy autostradach. Happeningi „Drogowe zegary śmierci” to forma działań komunikacyjnych skierowanych do kierowców i pasażerów podróżujących drogami krajowymi i autostradami. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad będzie organizować je w ilości 50 w okresie od września do grudnia 2010 r. przy drogach krajowych i autostradach.
Idea przekazu opiera się na ustawianiu bezpośrednio przy wybranej drodze zestawu billboardów, na których prezentowane są statystyki śmiertelnych wypadków drogowych z podziałem na bardzo precyzyjne statystyki (kobiety, dzieci, ofiary alkoholu,... etc.). Billboardy w ilości 12 szt. (po 6 z każdej strony drogi krajowej w kierunku jazdy) o wymiarach min 2,0 m x 2,5 m są rozstawione przez cały dzień, a ich celem jest uświadomienie kierowcom rozmiaru tragedii jaka w skali roku rozgrywa się na polskich drogach. Billboardy dodatkowo są scenograficznie uzupełniane przez wypełnione czarne worki leżące przy każdym z nich symulujące ofiary wypadków. Po każdej stronie drogi, w każdym kierunku jazdy, są dodatkowo ustawione megaboardy o powierzchni min 30m2 każdy, na których jest hasło happeningu („Jedź bezpiecznie! Pamiętaj! Jesteś Sprawcą-Jesteś Ofiarą”) i informacja o programie Drogi Zaufania oraz logo Zamawiającego, Unii Europejskiej i logo unijnego programu Infrastruktura i Środowisko.