9 maja 2005 roku Zbigniew Rapciak w imieniu GDDKiA podpisał umowę z Krakowskim Biurem Projektów Dróg i Mostów "Transprojekt" Sp. z o.o. na wykonanie dokumentacji projektowej dla budowy autostrady A4 na odcinku 34 km od węzła "Brzesko" do węzła "Krzyż" oraz pełnienie nadzoru autorskiego. Wartość kontraktu to 25.010.000,00 złotych
Dokumentacja projektowa obejmuje wykonanie projektu budowlanego, projektu wykonawczego, dokumentacji przetargowej (do przetargu na wykonawstwo), a także uzyskanie uchylonej decyzji o lokalizacji drogi oraz pozwolenia na budowę.
A4 Kraków – Tarnów będzie zbudowana w klasie technicznej A (najwyższej); jej prędkość projektowa to 120 km/h; skrajnia pionowa – 4,7 m. Nawierzchnia bitumiczna będzie dostosowana do przenoszenia obciążeń 115 kN/oś. Każda z jezdni autostrady będzie miała dwa pasy ruchu (2 x 3,75 m szerokości), pas awaryjny (3 m), pobocze gruntowe (1,25 m). Jezdnie będą rozdzielone pasem zieleni o szerokości 5 m.
Zakres prac mostowych będzie ogromny. Na odcinku od węzła "Brzesko" do węzła "Krzyż" powstanie: 11 wiaduktów autostradowych, 17 wiaduktów drogowych, 5 mostów autostradowych, 3 przejścia dla zwierząt, 6 mostów w ciągu dróg zbiorczych oraz przepusty. Na trasie autostrady zbudowane zostaną 4 Miejsca Obsługi Podróżnych (MOPy): "Mokrzyska", "Bagno", "Rudka" i"Komorów".
W ramach opracowania drogowego należy wykonać: projekt autostrady, projekt dwóch węzłów autostradowych ("Wierzchosławice" i "Krzyż"), projekt podłączenia łącznic do istniejących dróg, projekty dróg dojazdowych oraz przełożenia istniejących kolidujących dróg poprzecznych.
Budowa autostrady A4 Kraków – Tarnów została zaplanowana na lata 2006 – 2008, przy czym najwcześniej ruszą prace pomiędzy węzłem "Wielicka" a węzłem "Szarów", gdyż na terenie byłego województwa krakowskiego GDDKiA posiada prawomocną decyzję lokalizacyjną.