17 maja 2007 roku wbito pierwszą symboliczną łopatę na budowie obwodnicy miasta Biecz w ciągu drogi krajowej nr 28 Wadowice – Przemyśl. Inwestorem zadania jest Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Wykonawca to firma SKANSKA SA. Wartość kontraktu wynosi 119 878 017,40 zł brutto i w całości finansowana jest z pożyczki zaciągniętej w Europejskim Banku Inwestycyjnym. Planowany okres realizacji – 540 dni. W inauguracji budowy udział wzięli Pan Mirosław Wędrykiewicz Starosta Gorlicki, Pan Kazimierz Grzesiak Burmistrz Biecza, Pan Bronisław Dutka Poseł na Sejm RP, radni powiatu Gorlickiego oraz miasta Biecz i parlamentarzyści.
OGÓLNY ZAKRES ROBÓT BUDOWLANYCH
Obwodnica Biecza powstanie w ciągu drogi nr 28, najdłuższej drogi na terenie województwa Małopolskiego, biegnącej od Zatora przez Jordanów, Mszanę Dolną , Limanową, Nowy Sącz, Gorlice do granicy z województwem Podkarpackim. Będzie to droga jednojezdniowa klasy GP.
Parametry projektowe:
- obciążenie – 115 Kn/oś
- szerokość pasa ruchu – 2x 3,50 m
- szerokość pobocza utwardzonego – 2,00 m
- szerokość pobocza gruntowego 0,75 m-2,0 m (przy występowaniu oświetlenia)
- spadek poprzeczny jezdni – daszkowy
W zakres robót na w/w odcinku wchodzi budowa:
- trasy zasadniczej drogi krajowej klasy GP,
- dróg poprzecznych,
- dróg dojazdowych,
- pasów zieleni izolacyjnej,
- obiektów mostowych w ciągu i nad obwodnicą, tzn.:
most na potoku Libuszanka długość 33,55 m
most na rzece Ropa długość 160,90 m
wiadukt w ciągu drogi powiatowej długość 25,3 m
wiadukt nad linią kolejową PKP DŁUGOŚĆ 56,08 M
most na potoku Sitniczanka długość 29,0 m
- budowa murów oporowych,
- urządzeń uzbrojenia terenu
- przebudowa sieci gazowych
- przebudowa sieci wodociągowej,
- przebudowa kanalizacji sanitarnej,
- przebudowa urządzeń elektroenergetycznych,
- przebudowa urządzeń telekomunikacyjnych,
- przebudowa urządzeń kolejowych,
- przebudowa urządzeń wydobycia ropy
- budowa kanalizacji deszczowej i urządzeń oczyszczających wody,
- urządzeń ochrony środowiska, organizacji i bezpieczeństwa ruchu,
- wzmocnienie podłoża pod nasyp drogowy przy użyciu materacy z kruszywa i pali żwirowych