BUDOWA OBWODNICY MIASTA BIECZ W CIĄGU DROGI KRAJOWEJ NR 28 ROZPOCZĘTA
17 maja 2007 roku wbito pierwszą symboliczną łopatę na budowie obwodnicy miasta Biecz w ciągu drogi krajowej nr 28 Wadowice – Przemyśl. Inwestorem zadania jest Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Wykonawca to firma SKANSKA SA. Wartość kontraktu wynosi 119 878 017,40 zł brutto i w całości finansowana jest z pożyczki zaciągniętej w Europejskim Banku Inwestycyjnym. Planowany okres realizacji – 540 dni. W inauguracji budowy udział wzięli Pan Mirosław Wędrykiewicz Starosta Gorlicki, Pan Kazimierz Grzesiak Burmistrz Biecza, Pan Bronisław Dutka Poseł na Sejm RP, radni powiatu Gorlickiego oraz miasta Biecz i parlamentarzyści.

OGÓLNY ZAKRES ROBÓT BUDOWLANYCH

Obwodnica Biecza powstanie w ciągu drogi nr 28, najdłuższej drogi na terenie województwa Małopolskiego, biegnącej od Zatora przez Jordanów, Mszanę Dolną , Limanową, Nowy Sącz, Gorlice do granicy z województwem Podkarpackim. Będzie to droga jednojezdniowa klasy GP.


Biecz-025.jpg



Parametry projektowe:

- obciążenie – 115 Kn/oś

- szerokość pasa ruchu – 2x 3,50 m

- szerokość pobocza utwardzonego – 2,00 m

- szerokość pobocza gruntowego 0,75 m-2,0 m (przy występowaniu oświetlenia)

- spadek poprzeczny jezdni – daszkowy


Biecz-016.jpg



W zakres robót na w/w odcinku wchodzi budowa:

- trasy zasadniczej drogi krajowej klasy GP,

- dróg poprzecznych,

- dróg dojazdowych,

- pasów zieleni izolacyjnej,

- obiektów mostowych w ciągu i nad obwodnicą, tzn.:

most na potoku Libuszanka długość 33,55 m
most na rzece Ropa długość 160,90 m
wiadukt w ciągu drogi powiatowej długość 25,3 m
wiadukt nad linią kolejową PKP DŁUGOŚĆ 56,08 M
most na potoku Sitniczanka długość 29,0 m

- budowa murów oporowych,

- urządzeń uzbrojenia terenu

- przebudowa sieci gazowych

- przebudowa sieci wodociągowej,

- przebudowa kanalizacji sanitarnej,

- przebudowa urządzeń elektroenergetycznych,

- przebudowa urządzeń telekomunikacyjnych,

- przebudowa urządzeń kolejowych,

- przebudowa urządzeń wydobycia ropy

- budowa kanalizacji deszczowej i urządzeń oczyszczających wody,

- urządzeń ochrony środowiska, organizacji i bezpieczeństwa ruchu,

- wzmocnienie podłoża pod nasyp drogowy przy użyciu materacy z kruszywa i pali żwirowych

Biecz-019.jpg