13 kwietnia 2005 roku w Krakowie Zbigniew Rapciak dyrektor krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad oraz jego zastępca Stanisław Pletnia podpisali umowę z Biurem Projektów Budownictwa Komunikacyjnego "TRAKT" z Katowic na wykonanie dokumentacji projektowej dla kolejnej inwestycji na "Zakopiance" – budowy odcinka Poronin – Zakopane wraz z obejściem Zakopanego łącznie 7,1 km). Wartość kontraktu wynosi 14.194.944,00 zł brutto.
Wykonawca zobowiązał się wykonać do 30 czerwca 2006 roku projekt budowlany inwestycji, a do 30 lipca 2006 roku projekt wykonawczy. Ponadto wykonawca będzie pełnić stały nadzór autorski w czasie robót budowlanych realizowanych na podstawie sporządzonej przez niego dokumentacji.
W miejscu istniejącego odcinka drogi krajowej nr 47 Poronin – Zakopane zostanie zbudowana nowa droga długości 5,7 km o parametrach klasy GP (główna przyspieszona). Jezdnia będzie miała przekrój uliczny, tzn. po dwa pasy ruchu w każdym kierunku, chodniki, oświetlenie uliczne, wjazdy z posesji. Budowa drogi o takich parametrach połączy dwie popularne miejscowości wypoczynkowe umożliwiając szybkie, bezpieczne i wygodne przemieszczanie się między nimi. Rozwiązanie to wychodzi naprzeciw tendencjom rozwojowym obu gmin, gdyż Zakopane rozbudowuje się na północ w kierunku Poronina, natomiast Poronin rozrasta się na południe w kierunku Zakopanego.
W samym Zakopanem powstanie nowa dwujezdniowa droga klasy GP o długości 1,4 km, która będzie stanowić przedłużenie "Zakopianki" i zarazem północno – zachodnie obejście miasta. Nowa trasa zostanie połączona z istniejącym układem drogowym dwoma łącznikami: z ulicą 3-go Maja oraz z estakadą pod Gubałówką. W ciągu obejścia powstaną dwa wiadukty.
Prace budowlane zaplanowano na lata 2007 – 2008. Koszt realizacji inwestycji, wraz z wykupami, dokumentacja i nadzorami, szacuje się na ok. 230 mln złotych.