22 stycznia 2007 roku w siedzibie krakowskiego oddziału GDDKiA otwarto oferty na budowę obwodnicy Biecza w ciągu drogi krajowej nr 28.
Przetarg miał charakter nieograniczony; na wstępie zainteresowanie wyraziło 12 oferentów. którzy wykupili dokumenty przetargowe. W ustalonym terminie oferty złożyło 7 podmiotów: 4 firmy polskie, 2 spółki polskie, jedna spółka polsko – zagraniczna:
1/ SKANSKA SA – 98.281.473,00 zł
2/ MOTA-ENGIL POLSKA SA – 98.986.589,00 zł
3/ JV: POLDIM SA & INTERKOR Sp. z o.o. – 102.638.969,00 zł
4/ JV: ENERGOPOL Sp. z o.o., BUDOSTAL-8 SA, DROGBUD Sp. z o.o. & IMB-PODBESKIDZIE Sp. z o.o. – 104.620.138,00 zł
5/ STARBAG POLSKA Sp. z o.o. – 104.699.447,00 zł
6/ BUDIMEX-DROMEX SA – 104.983.009,00 zł
7/ JV: HERMANN-KIRCHNER GmbH & MOSTY ŁÓDŹ SA – 118.352.151,00 zł
Teraz oferty będą oceniane prze komisje przetargową według wskazówek dla oferentów, warunków kontraktu i załącznika do oferty, z uwzględnieniem wyjaśnień i uzupełnień do dokumentów przetargowych oraz zgodnie z postanowieniami Banku Światowego w zakresie oceny ofert oraz zgodnie z wytycznymi Europejskiego Banku Inwestycyjnego. Jest to kolejny przetarg na budowę tej drogi, poprzedni został unieważniony.
Obwodnica Biecza powstanie w ciągu drogi nr 28, najdłuższej drogi na terenie województwa Małopolskiego, biegnącej od Zatora przez Jordanów, Mszanę Dolną, Limanową, Nowy Sącz, Gorlice do granicy z województwem Podkarpackim. Będzie to droga jednojezdniowa klasy GP (główna przyspieszona) o długości 5,0 km. Jej budowa została opóźniona o kilka lat, gdyż władze gminy nie mogły poradzić sobie z usunięciem wysypiska śmieci zlokalizowanego w pasie obwodnicy, co ostatecznie udało im się we wrześniu 2006 roku. Inwestycja będzie współfinansowana z pożyczki Europejskiego banku Inwestycyjnego.