POWSTAJE OBWODNICA NOWEGO TARGU
Rozpoczęły się prace nad powstaniem południowej obwodnicy Nowego Targu w ciągu drogi krajowej nr 49 Nowy Targ – Jurgów. Krakowski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad ogłosił właśnie przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej dla tego zadania. Ogłoszenie zostało już opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

Zakres zadania obejmuje wykonanie dokumentacji projektowej wymaganej do uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia. Projektowana droga klasy GP będzie mierzyć 2,7 km i połączy „zakopiankę”, czyli drogę krajową nr 47, z ul. Jana Pawła II, czyli drogą krajową nr 49 na Jurgów, po południowej stronie Nowego Targu. Dzięki temu ruch tranzytowy będzie omijał centrum miasta i zatłoczoną aleję Tysiąclecia.

W specyfikacji istotnych warunków zamówienia określono harmonogram dla zwycięzcy przetargu. Studium techniczno – ekonomiczno – środowiskowe (STEŚ) etap I wraz z analizą środowiskową ma być gotowe w 3 miesiące od podpisania umowy. Następnie wykonawca będzie musiał opracować analizę i prognozę ruchu, sporządzić mapę sytuacyjno – wysokościową do celów projektowych oraz wykonać studium geologiczno – inżynierskie. Te czynności umożliwią opracowanie STEŚ II, które ma być gotowe w 12 miesięcy od podpisania umowy. Kolejne 2 miesiące zajmie opracowanie raportu o oddziaływaniu planowanego przedsięwzięcia na środowisko, który jest wymagany do wniosku o wydanie decyzji środowiskowej. W 22 miesiące od daty zawarcia umowy, wykonawca ma dostarczyć do GDDKiA decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia wydaną przez Wojewodę.

Rozpoczęły się prace nad powstaniem południowej obwodnicy Nowego Targu w ciągu drogi krajowej nr 49 Nowy Targ – Jurgów. Krakowski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad ogłosił właśnie przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej dla tego zadania. Ogłoszenie zostało już opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

Zakres zadania obejmuje wykonanie dokumentacji projektowej wymaganej do uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia. Projektowana droga klasy GP będzie mierzyć 2,7 km i połączy „zakopiankę”, czyli drogę krajową nr 47, z ul. Jana Pawła II, czyli drogą krajową nr 49 na Jurgów, po południowej stronie Nowego Targu. Dzięki temu ruch tranzytowy będzie omijał centrum miasta i zatłoczoną aleję Tysiąclecia.

W specyfikacji istotnych warunków zamówienia określono harmonogram dla zwycięzcy przetargu. Studium techniczno – ekonomiczno – środowiskowe (STEŚ) etap I wraz z analizą środowiskową ma być gotowe w 3 miesiące od podpisania umowy. Następnie wykonawca będzie musiał opracować analizę i prognozę ruchu, sporządzić mapę sytuacyjno – wysokościową do celów projektowych oraz wykonać studium geologiczno – inżynierskie. Te czynności umożliwią opracowanie STEŚ II, które ma być gotowe w 12 miesięcy od podpisania umowy. Kolejne 2 miesiące zajmie opracowanie raportu o oddziaływaniu planowanego przedsięwzięcia na środowisko, który jest wymagany do wniosku o wydanie decyzji środowiskowej. W 22 miesiące od daty zawarcia umowy, wykonawca ma dostarczyć do GDDKiA decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia wydaną przez Wojewodę.

Kolejne etapy, to opracowanie projektu budowlanego oraz uzyskanie zezwolenia na realizację inwestycji. Budowa jest planowana w tym czasie, co budowa "zakopianki" na odcinku Rdzawka - Nowy Targ.