29-go czerwca uroczyście rozpoczęto budowę obwodnicy Opoczna. Nowa trasa ma za zadanie wyprowdzić ruch ciężki i tranzyt z drogi krajowej nr 12 z zatłoczonego centrum miasta. Będzie miała blisko 8 kilometrów długości, ominie miasto od południa. Na nową obwodnicę będziemy mogli zjechać, od strony Piotrkowa Trybunalskiego w okolicy skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 713 i wrócić na stara trasę na wysokości Różannej. Będzie to nowoczesna droga jednojezdniowa klasy GP (główna ruchu przyśpieszonego) o przekroju 2+1. Naprzemiennie dwa pasy ruchu dla jednego kierunku iruchu i jeden dla drugiego. W ramach inwestycji powstanie 6 wiaduktów i 2 mosty. Zostanie wykonany cały system odwodnienia drogi a wieńczące trasę węzły (od wschodu i zachodu) będą oświetlone. Bardzo poważnym wyzwaniem inżynierskim będzie usunięcie kolicji z Cenralną Magistralą Kolejową Pierwszą, symboliczną łopatę wbił Minister Infrastruktury Cezary Grabarczyk.
Przetarg na budowę obowodnicy Opoczna wygrała firma Strabag Sp. Z o.o. oferując najniższą cenę (152 miliony złotych). Prace mają się zakończyć jezsienią 2011 roku.
Po lewej minister Cezary Grabarczyk, który mimo upału do pracy przywdział kamizelkę, jakiej używają drogowcy, po prawej Wicemarszałek Województwa Witold Stępień.