Przebudowa istniejącego mostu m. Pilzno
Przebudowa istniejącego mostu przez rz. Dulcza w m. Pilzno, w ciągu Drogi Krajowej nr 4E40 Jędrzychowice - Korczowa, km 537+043
PRZEBUDOWA ISTNIEJĄCEGO MOSTU PRZEZ RZ. DULCZA W M. PILZNO, W CIĄGU DROGI KRAJOWEJ NR 4E40 JĘDRZYCHOWICE - KORCZOWA, KM 537+043 |
1. OGÓLNY OPIS INWESTYCJI
W związku z budową obwodnicy miasta Pilzna odcinek drogi na którym znajduje się przedmiotowy obiekt stał się „łącznicą” drogi krajowej Nr 73 z drogą krajową Nr 4. Ze względu na zły stan techniczny i niewystarczającą nośność wymagał on przebudowy. Przyjęto wyburzenie istniejącego i budowę nowego mostu, który uzyskał nośność klasy A (50 ton + STANAG) zwiększyło się bezpieczeństwo użytkowników poruszających się po obiekcie poprzez wykonanie chodników i barier ochronnych. W ramach przebudowy obiektu został wykonany remont dojazdów, które wymagały wyrównania, wzmocnienia nośności do 115 kN/oś oraz nadania odpowiednich spadków dla lepszego odprowadzenia wody.
2. REALIZATORZY KONTRAKTU
ZAMAWIAJĄCY: |
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Rzeszowie, ul. Legionów 20, 35-959 Rzeszów |
INSPEKTOR NADZORU: |
mgr inż. Jacek Basista, mgr inż. Artur Hojdak – MBI - Małopolskie Biuro Inwestycyjne Sp. z o.o. Kraków, ul. Francesco Nullo 8, 31-543 Kraków |
PROJEKTANT: |
mgr inż. Janusz Jędrychowski - Krakowskie Biuro Projektów Dróg i Mostów "Transprojekt" Sp. z o.o. ul. Mogilska 25, 31-542 Kraków |
KIEROWNIK BUDOWY: |
mgr inż. Waldemar Wyszyński |
WYKONAWCA: |
Przedsiębiorstwo Robót Mostowych „MOSTY ŁÓDŹ” S.A. ul. Bratysławska 52 94-112 Łódź |
3. PARAMETRY TECHNICZNE OBIEKTÓW
DŁUGOŚĆ CAŁKOWITA: |
18,40 m |
KONSTRUKCJA NOŚNA: |
Ustrój nośny belkowy wolnopodparty, z prefabrykatów KUJAN zespolonych z nadbetonem strunobetonowych |
POSADOWIENIE: |
Pośrednie – pale wielkośrednicowe ø 150 |
NOŚNOŚĆ: |
klasa A, wg PN-85/S-10030 |
4. OBIEKT PO PRZEBUDOWIE
| widok z boku na przebudowany most oraz umocnienie rzeki Dulcza w okolicy obiektu |
|
|
| widok z boku na przebudowany most oraz umocnienie rzeki Dulcza w okolicy obiektu |
|
| zejście z chodnika na moście |
|
5. WARTOŚĆ ZREALIZOWANYCH ROBÓT: 3 320 TYS. ZŁ
6. TERMIN ZAKOŃCZENIA ROBÓT: MAJ 2006R. |