Autostrada A4 W. Rzeszów Centralny - W. Rzeszów Wschód - otwarcie ofert
W dniu dzisiejszym w rzeszowskim Oddziale GDDKiA nastąpiło otwarcie ofert cenowych na budowę odcinka autostrady A4 od W. Rzeszów Centralny do W. Rzeszów Wschód. Ten 6,9-kilometrowy odcinek stanowi część tzw. północnej obwodnicy miasta Rzeszowa. Do złożenia ofert GDDKiA zaprosiła 10 firm reprezentujących m.in. Polskę, Czechy, Portugalię i Hiszpanię. Oferty złożyły wszystkie zaproszone firmy i konsorcja. Najtańsza wynosi 391 983 987,71 PLN brutto, zaś najdroższa 684 150 153,23 PLN brutto.

Kolejnym krokiem będzie ocena złożonych wniosków oraz wybranie przez Zamawiającego najkorzystniejszej oferty. Następnie postępowanie przetargowe zostanie poddane kontroli Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. Dopiero po kontroli Prezesa i stwierdzeniu braku nieprawidłowości w przeprowadzonym postępowaniu możliwe będzie podpisanie umowy z Wykonawcą.

Budowa autostrady A-4 na odcinku od węzła Rzeszów Centralny do węzła Rzeszów Wschód zlokalizowana jest na obszarze województwa podkarpackiego, na terenie Gminy Trzebownisko. Pas drogowy autostrady obejmuje budowę autostrady oraz wszystkich niezbędnych obiektów budowlanych związanych z prawidłowym funkcjonowaniem drogi. Zakres inwestycji obejmuje między innymi budowę odcinka autostrady o przekroju poprzecznym 2x2 pasy ruchu + pas awaryjny i parametrach technicznych drogi klasy A, budowę 2 bezkolizyjnych węzłów autostradowych ("Rzeszów Centralny" i "Rzeszów Wschód"), budowę dwupoziomowych skrzyżowań z drogami poprzecznymi, koleją, rzekami i szlakami migracji zwierząt przecinającymi autostradę w postaci obiektów inżynierskich (wiadukty drogowe - 3 szt., wiadukty autostradowe - 2 szt., mosty autostradowy - 3 szt.), budowę urządzeń związanych z ochroną środowiska (m.in. ekranów akustycznych, urządzeń podczyszczających wody opadowe spływające z jezdni, wykonanie nasadzeń zieleni, ogrodzenia dla zwierząt) oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego (m.in. bariery energochłonne, oznakowanie poziome i pionowe, wjazdy awaryjne, przejazdy awaryjne). Termin realizacji to 18 miesięcy.

Zadanie przewidziane jest do współfinansowania ze środków pochodzących z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko oraz ze środków budżetowych.

10.11.2009