Ten przeszło 7-kilometrowy odcinek autostrady stanowi część przyszłej północnej autostradowej obwodnicy Rzeszowa, która znacząco odciąży miasto z ruchu tranzytowego. Jego budowa obejmuje budowę 2 bezkolizyjnych węzłów autostradowych ("Rzeszów Centralny" i "Rzeszów Wschód"), budowę dwupoziomowych skrzyżowań z drogami poprzecznymi, koleją, rzekami i szlakami migracji zwierząt przecinającymi autostradę w postaci obiektów inżynierskich (wiadukty drogowe - 3 szt., wiadukty autostradowe - 2 szt., mosty autostradowy - 3 szt.).
Inwestycja ta będzie nie tylko przyjazna kierowcom, ale także środowisku. Spowoduje usprawnienie systemu komunikacyjnego co bezpośrednio przełoży się na zmniejszenie emisji zanieczyszczeń. W projekcie przewidziano szereg urządzeń związanych z ochroną środowiska, m.in. ekrany akustyczne, urządzenia podczyszczające wody opadowe spływające z jezdni, wykonanie nasadzeń zieleni, ogrodzenia dla zwierząt oraz urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego (m.in. bariery energochłonne, oznakowanie poziome i pionowe, wjazdy awaryjne, przejazdy awaryjne).
Dla danego odcinka nastąpiło już otwarcie ofert. Złożyło je 10 firm i konsorcjów. Najtańsza wynosi 391 983 987,71 PLN brutto, zaś najdroższa 684 150 153,23 PLN brutto. Aktualnie trwa ocena złożonych ofert. Kolejnym etapem będzie ostateczny wybór Wykonawcy i kontrola całego postępowania przez Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. Dopiero po kontroli Prezesa i stwierdzeniu braku nieprawidłowości w przeprowadzonym postępowaniu możliwe będzie podpisanie umowy z Wykonawcą. Planowane jest ono na koniec lutego 2010r.
Termin realizacji tej inwestycji to 18 miesięcy. Zadanie przewidziane jest do współfinansowania ze środków pochodzących z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko oraz ze środków budżetowych.
29.12.2009