Diagnoza NIK jest w pełni zbieżna z analizą wewnętrzną GDDKiA przeprowadzoną przez obecne kierownictwo Generalnej Dyrekcji w 2008 roku. W efekcie kontroli wewnętrznej w GDDKiA, podjęte zostały stosowne regulacje wewnętrzne obowiązujące już od kilku miesięcy w centrali i terenowych oddziałach, które systematyzują i porządkują kwestie lokalizacji zjazdów z dróg krajowych. Wnioski opracowane przez NIK utwierdziły nas w przekonaniu, że decyzje wcielone w życie w tym zakresie przez kierownictwo GDDKiA były słuszne.
Najważniejsze z tych decyzji to „Procedura postępowania prowadzonego w Oddziałach GDDKiA w sprawie udzielania zezwoleń na lokalizację zjazdów z dróg krajowych” oraz „Procedura postępowania prowadzonego w Centrali GDDKiA w sprawie udzielania zezwoleń na lokalizację zjazdów z dróg krajowych”. Dodatkowo w Departamencie Zarządzania Drogami i Mostami GDDKiA trwają prace nad opracowaniem „Dobrych praktyk w zakresie udzielania zezwoleń na lokalizację zjazdów”. Już w lipcu 2008 roku, w związku z wewnętrznymi ustaleniami w tej sprawie, w GDDKiA wprowadzone zostały zmiany organizacyjne. Osoby zajmujące się zezwoleniami na lokalizację zjazdów z dróg krajowych otrzymały wsparcie kadrowe. Jednocześnie Ministerstwo Infrastruktury przygotowuje projekty zmian w prawie zakładające uściślenie przepisów regulujących wyżej wymienione kwestie tak, aby nie dochodziło już w przyszłości do niepotrzebnych nieporozumień.
25.05.2009