Ten odcinek autostrady A4, podobnie jak odcinek Jarosław (W.Wierzbna)-Radymno, realizowany będzie systemem „Projektuj i Buduj”. Systemem, który ma na celu skrócenie czasu realizacji inwestycji. Zakłada on zastąpienie dwóch odrębnych przetargów na projektowanie i realizację inwestycji tylko jednym przetargiem na projekt i wykonanie łącznie. Dzięki temu inwestycja realizowana jest w szybszym tempie.
Postępowanie dla tego odcinka prowadzone było w trybie przetargu ograniczonego. Podstawową dokumentację techniczną, dokumentację do wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia oraz decyzji o ustaleniu lokalizacji wykonał Transprojekt Gdański. Dla danego odcinka zakończono już badania geologiczne oraz inwentaryzację zieleni. Odcinek ten objęty jest aktualnie badaniami archeologicznymi. Na 11 stanowiskach archeologicznych o łącznej wielkości 5134 arów badania prowadzi Konsorcjum z firmą NARNIA jako Liderem.
Odcinek A4 posiada środowiskowe uwarunkowania zgody na realizację przedsięwzięcia (29 grudnia 2008r. Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska wydał tzw. decyzję środowiskową na budowę autostrady A-4 w wariancie I/1 na odcinku Rzeszów Wschodni – Przeworsk i wariancie II/1 na odcinku Przeworsk – Korczowa) oraz ostateczną decyzję lokalizacyjną, którą 15 lipca br. wydał Wojewoda Podkarpacki.
Budowa autostrady A4 polegać będzie na budowie dwujezdniowej autostrady o przekroju poprzecznym 2x2 z szerokim pasem dzielącym umożliwiającym rozbudowę drogi do przekroju poprzecznego 2x3. Wykonawca zobowiązany będzie do wykonania dokumentacji projektowej, w tym projektów budowlanych, uzyskania w imieniu inwestora wymaganych decyzji administracyjnych oraz wykonania robót budowlanych niezbędnych o oddania do użytkowania objętego zamówieniem odcinka autostrady. Budowa autostrady obejmie m.in.: budowę dwupoziomowego węzła drogowego„Korczowa”, budowę 12 dwupoziomowych przejazdów z drogami poprzecznymi przecinającymi autostradę, budowę drogowych obiektów inżynierskich w ciągu i nad autostradą (mostów, wiaduktów, estakady, przejść dla zwierząt, przejazdów gospodarczych), budowę dwóch miejsc obsługi podróżnych (MOP II Chotyniec, MOP III Hruszowice), a także budowę urządzeń z zakresu ochrony środowiska zapisanych w decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia oraz wynikających z ponownej oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko wykonanej w ramach procedury uzyskiwania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (w tym: ekranów akustycznych o długości około 420m, zieleni izolacyjnej, separatorów, zbiorników ekologicznych).
W pierwszej dekadzie listopada br. podpisana zostanie umowa na zarządzanie projektem w zakresie zaprojektowania i wykonania autostrady A-4 na odcinku Jarosław „Węzeł Wierzbna” – Korczowa w tym pełnienie nadzoru nad projektowaniem i realizacją robót. Konsultant będzie zarządzał projektem i pełnił nadzór nad projektowaniem i realizacją.
4.11.2009