Do złożenia ofert zaproszonych zostało 15 firm reprezentujących Polskę, a także: Czechy, Hiszpanię, Niemcy, Grecję, Portugalię, Austrię, Irlandię i Indie. Ostatecznie oferty złożyło 12 firm i konsorcjów. Na realizację tej inwestycji GDDKiA planowała przeznaczyć 520 mln PLN. Najniższa oferta złożona przez Wykonawców wynosi 441 747 396,56 PLN brutto co pozwala już dziś prognozować oszczędności w realizacji tej inwestycji. Dla porównania, najwyższa złożona oferta to 688 558 631,62 PLN.
Kolejnym krokiem będzie ocena złożonych wniosków oraz wybranie przez Zamawiającego najkorzystniejszej oferty. Następnie postępowanie przetargowe zostanie poddane kontroli Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. Dopiero po kontroli Prezesa i stwierdzeniu braku nieprawidłowości w przeprowadzonym postępowaniu możliwe będzie podpisanie umowy z Wykonawcą.
W oparciu o opracowane dokumentacje, inwestycja została podzielona na dwa odcinki:
1. Budowa 4-kilometrowego odcinka autostrady A-4 węzeł Rzeszów Zachód – węzeł Rzeszów Centralny o parametrach technicznych drogi klasy A. W zakres robót wchodzi również:
- przebudowa istniejących dróg powiatowych, gminnych i gospodarczych krzyżujących się z istniejącymi drogami,
- zmiana przebiegu (przełożenie) drogi gminnej nr 108762 Mrowla – Lipie, o przekroju poprzecznym jednojezdniowym 2 pasy ruchu i parametrach technicznych drogi klasy L,
- budowa węzła „Rzeszów Zachód”
- budowa dróg serwisowych i dojazdowych,
- budowa obiektów inżynierskich (wiadukty - szt. 5, mosty – szt. 2, przejścia dla zwierząt – 1 szt.)
- budowa OUA (obwód utrzymania autostrady),
- budowa infrastruktury technicznej (m.in. kanalizacji deszczowej i urządzeń oczyszczających, linii energetycznych średniego napięcia, kanalizacji teletechnicznej, urządzeń związanych z ochroną środowiska, urządzeń bezpieczeństwa ruchu, stacji Meteo)
- przebudowa linii energetycznych wysokiego i średniego napięcia,
2. Budowa 5-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S-19 węzeł Rzeszów Zachód – węzeł Świlcza o parametrach technicznych drogi klasy S. W zakres robót wchodzi również:
- przebudowa istniejących dróg powiatowych, gminnych i gospodarczych krzyżujących się z istniejącymi drogami,
- budowa węzła „Świlcza” jako półkoniczyna
- budowa obiektów inżynierskich (wiadukty – 4 szt., mosty – 1szt., przejazdy gospodarcze – 3szt., przepusty pod drogą – 6 szt.)
- budowa infrastruktury technicznej (m.in. kanalizacji deszczowej, oświetlenia drogowego wraz z zasilaniem, urządzeń związanych z ochroną środowiska, urządzeń bezpieczeństwa ruchu)
- przebudowa infrastruktury technicznej (kanalizacji sanitarnej, wodociągów, gazociągu średnio i wysokoprężnego, linii energetycznej średniego napięcia, słupowej stacji trafo, linii telekomunikacyjnych, kabla światłowodowego).
11.12.2009