Zakresem kontroli objęte zostało:
- oznakowanie pionowe ze zwróceniem szczególnej uwagi na nieuzasadnione i zbyt restrykcyjne ograniczenia prędkości oraz zbyt rozległe ustawienie oznakowania obszarów zabudowanych
- oznakowanie poziome ze szczególnym zwróceniem uwagi na właściwe oznakowanie odcinków o dobrej widoczności, które pozwala kierowcom na wykonanie manewru wyprzedzania.
Wynikiem przeprowadzonej kontroli są wprowadzone zmiany stałej organizacji ruchu. Zmiany polegają głównie na podniesieniu dopuszczalnej prędkości ograniczonej znakami B-33 na odcinkach, gdzie otoczenie drogi i warunki bezpieczeństwa ruchu pozwalają na szybszą jazdę. Łącznie na całej sieci wprowadzono 41 zmian w czym usunięto 11 znaków B-33 (z cyfrą 70), podniesiono prędkość na 19 odcinkach, przesunięto znaki wyznaczające teren zabudowany - 11 zmian.
Na administrowanej sieci dróg zostały usunięte przeszkody (drzewa), które ograniczały widoczność. Ich usunięcie lub podcinka zwiększają pole widoczności kierowcom. W oznakowaniu poziomym zostały wprowadzone zmiany (254 zmiany na całej sieci dróg), które umożliwiają kierowcom manewr wyprzedzania w miejscach, gdzie jest widoczność gwarantująca wykonanie go bezpiecznie. Obecnie wszystkie zmiany wprowadzane są na drogach.
4.06.2009