Do złożenia ofert GDDKiA zaprosiła 13 firm i konsorcjów reprezentujących nie tylko Polskę, ale także: Niemcy, Hiszpanię, Portugalię, Austrię, Irlandię, Słowację i Turcję. Ostatecznie oferty złożyły 3 firmy wykonawcze. Najniższa oferta na realizację tego 41-kilometrowego odcinka wynosi 2,19 mld PLN brutto, zaś najdroższa 2,97 mld PLN brutto.
Kolejnym krokiem będzie ocena złożonych ofert. Ostatecznie wybrana zostanie oferta zawierająca najkorzystniejszy bilans ceny i długości okresu gwarancji jakości. Kryterium wyboru Wykonawcy to cena - 90% i gwarancja jakości - 10%. Po przeprowadzonej przez Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych kontroli uprzedniej postępowania przetargowego i stwierdzeniu braku nieprawidłowości w przeprowadzonym postępowaniu możliwe będzie podpisanie umowy z Wykonawcami.
Przedmiotowy odcinek autostrady A4 będzie przebiegał przez województwo podkarpackie i przecinał powiat rzeszowski (gminy Trzebownisko, Krasne), powiat łańcucki (gmina Czarna, miasto Łańcut, gmina Białobrzegi) i powiat przeworski (gminy Przeworsk, Tryńcza, miasto Przeworsk).
Autostrada A4 na tym odcinku będzie miała dwie jezdnie po dwa pasy ruchu i pasy awaryjne. W ramach inwestycji powstaną m.in. trzy węzły autostradowe: „Łańcut”, „Przeworsk”, „Wierzbna”, obiekty inżynierskie (w tym m.in. wiadukty autostradowe i drogowe, mosty autostradowe, przejścia dla zwierząt, przepusty) oraz wjazdy awaryjne. Powstaną cztery Miejsca Obsługi Podróżnych (MOP) przy obydwu jezdniach autostrady: „Łukawiec”, „Palikówka”, „Budy”, „Młyniska”. Zakres prac obejmował będzie również budowę i przebudowę urządzeń uzbrojenia terenu, budowę urządzeń ochrony środowiska, urządzeń bezpieczeństwa ruchu, stacji meteorologicznych i nasadzenia zieleni.
Zadanie przewidziane jest do współfinansowania ze środków pochodzących z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko oraz ze środków budżetowych.
13.07.2010