14 kwietnia br. zakończył się tzw. pierwszy etap procedury przetargowej na budowę systemem „Projektuj-Buduj” autostrady A4 na odcinku Jarosław (węzeł Wierzbna)-Korczowa. Inwestycja została podzielona na dwa odcinki (Jarosław [węzeł Wierzbna]-Radymno, Radymno-Korczowa), z których każdy objęty jest osobnym przetargiem. Wnioskodawcy zgłaszali swój akces do każdego odcinka odrębnie. Chęć zaprojektowania i budowy odcinka autostrady A4 o długości 25 km pomiędzy Jarosławiem a Radymnem zgłosiło 15 firm i konsorcjów. Zaprojektowaniem i budową odcinka autostrady A4 o długości 22 km pomiędzy Radymnem a Korczową zainteresowanych jest natomiast 14 firm i konsorcjów. Chętni do budowy autostrady reprezentują: Polskę, Grecję, Francję, Hiszpanię, Austrię, Słowację, Niemcy, Irlandię, Portugalię i Czechy.
Drugi etap przetargu rozpocznie się, gdy zamawiający przeprowadzi ocenę złożonych wniosków. Do udziału w postępowaniu na każdym z odcinków zostanie zaproszonych maksymalnie 10 firm (konsorcjów). Wówczas dowiemy się, na ile wykonawcy wycenią koszty projektu i budowy poszczególnych odcinków A4. Termin podpisania umowy z Wykonawcą zależy od tego, jak będzie przebiegać postępowanie przetargowe. Oddział planuje, iż stanie się to początkiem IV kwartału br.
16 kwietnia br. minął czas na składanie wniosków przez firmy, które chcą budować drogę ekspresową S19 pomiędzy Stobierną a Rzeszowem (w. Rzeszów Wschód). Do Oddziału GDDKiA w Rzeszowie wpłynęło 14 zgłoszeń od firm reprezentujących: Polskę, Grecję, Hiszpanię, Austrię, Niemcy, Irlandię, Portugalię i Czechy.
Podobnie jak w przypadku przetargów na autostradę, drugi etap przetargu rozpocznie się, gdy zamawiający przeprowadzi ocenę złożonych wniosków, a do udziału w postępowaniu zostanie zaproszonych maksymalnie 10 firm (konsorcjów). Podpisanie umowy z Wykonawcą planowane jest na IV kwartał br.