Parametry techniczne:
• długość wybudowanej drogi 5,1km
• szerokość pasa ruchu 3,5m
• szerokość jezdni 8,0m
• szerokość pobocza 2,0m
• kategoria obciążenia ruchem KR4
Zakres robót podstawowych obejmował m.in.:
Wybudowanie obiektów mostowych: wiadukt w ciągu drogi powiatowej, konstrukcja podatna z blach falistych na rzece Pogona i przepust z blach falistych na rzece Serawa oraz przebudowa urządzeń energetycznych, teletechnicznych, wodociągowych, melioracyjnych, budowa przepustów i rozbiórka istniejącego obiektu mostowego na rz. Pogona.
Drogi wielkopolski na Euro 2012
Autostrada A2 Świecko – Kukuryki
A2 przebiega równoleżnikowo przez centralne obszary naszego kraju. Stanowi fragment drogi międzynarodowej E30 leżącej w II transeuropejskim korytarzu transportowym. Kontynuując przebieg niemieckiej autostrady A12 z Berlina, na terenie Polski przebiegać będzie od przejścia granicznego w Świecku przez Poznań, Łódź, Warszawę i Siedlce do polsko-białoruskiego przejścia granicznego w Kukurykach. W okolicach Strykowa pod Łodzią przetnie autostradę A1. Obecnie istnieje 252-kilometrowy odcinek A2 Nowy Tomyśl – Stryków.
W sprawie warunków finansowych budowa odcinka od granicy z Niemcami do Nowego Tomyśla trwają negocjacje z Autostradą Wielkopolską. Od Nowego Tomyśla do Konina autostrada jest w ruchu i objęta jest koncesją wydaną spółce Autostrada Wielkopolska. Od Konina do Strykowa trasę A2 wybudowano w systemie tradycyjnym, przy wsparciu finansowym Unii Europejskiej. Budowa trwała 22 miesiące. Odcinek Stryków-Warszawa budowany będzie w systemie partnerstwa publiczno-prywatnego. Obecnie prowadzone jest postępowanie przetargowe, a prace budowlane rozpoczną się w 2008 r. Odcinek od granicy niemieckiej do Warszawy najpewniej w roku 2010 stanie się częścią europejskiego systemu autostradowego.
Droga ekspresowa S5 Grudziądz – Wrocław
Planowana trasa za pośrednictwem autostrady A1 połączy Trójmiasto z Bydgoszczą, Poznaniem i Wrocławiem. Usprawni więc transport między trzema aglomeracjami w których rozgrywane będą mecze Euro 2012. Lokalnie stanowić będzie wschodnią obwodnicę Poznania. S5 na odcinku od Nowych Marz do Poznania będzie fragmentem drogi międzynarodowej E261 leżącej w transeuropejskim korytarzu transportowym VIa. Długość drogi to około 200 km.
Obecnie na etapie przetargu jest odcinek Bydgoszcz-Stryków-Białe Błota. Dokumentację środowiskową drogowcy przygotowują natomiast dla odcinków Rawicz-Wrocław i Mielno-Gniezno. Pozostałe części drogi są na etapie starań o dokumentację lokalizacyjną lub przygotowań projektu budowlanego.
W eksploatacji są już obwodnice Śmigla, Świecia i Szubina, które stanowić będą element trasy S5. Do użytku oddano także fragment trasy wylotowej z Bydgoszczy na południe Polski. Droga S5 pomiędzy Nowymi Marzami a Bydgoszczą, Żninem a Gnieznem oraz Poznaniem i Wrocławiem znalazła się wśród priorytetów inwestycyjnych Ministerstwa Infrastruktury na lata 2008-2012.
|
|
|