Teraz wyniki zostaną przesłane do Prezesa Urząd Zamówień Publicznych do zatwierdzenia (ma na to 30 dni) i jeśli nic nie stanie na przeszkodzie około połowy marca będzie można podpisać umowę z wykonawcą. Ponieważ budowa A4 Kraków – Szarów jest finansowana w całości z Krajowego Funduszu Drogowego, więc przetarg jest prowadzony według przepisów ustawy o zamówieniach publicznych i jego wyniki nie podlegają już zatwierdzaniu przez jakiekolwiek instytucje unijne.
Dotychczas na realizację odcinka autostrady pomiędzy węzłem Wielicka a węzłem Szarów wydano już 259,3 mln złotych: 84,9 mln zł na badania archeologiczne, 161,4 mln zł na wykupy gruntów. i 13,0 mln zł na projekt. Jutro zostanie podpisana umowa na prawie 600 tysięcy złotych na wycinkę drzew w pasie przyszłej autostrady. Wykonawca ma uporać się z tym zadaniem do końca lutego, gdyż po tym terminie rozpoczyna się okres lęgowy i nie można wycinać drzew. Warto przy okazji nadmienić, że po wybudowaniu autostrady wokół niej zasadzonych zostanie 4.200 drzew liściastych, 1.350 drzew iglastych i ponad 20 tysięcy krzewów liściastych.
Zakres inwestycji obejmuje budowę 19,9 km autostrady z dwoma węzłami autostradowymi: "Bieżanów" i "Szarów". Na tym odcinku autostrady zostanie wzniesionych 30 obiektów mostowych: 15 wiaduktów autostradowych, 6 wiaduktów drogowych, 5 mostów autostradowych, 1 przejście dla zwierząt oraz 3 mosty drogowe. Ponadto dla wygody kierowców zaprojektowano dwa Miejsca Obsługi Podróżnych.
Realizowana inwestycja jest elementem Europejskiego Korytarza Transportowego Nr III, przebiegającego na linii wschód – zachód od granicy niemieckiej przez uprzemysłowioną część Polski. Jest również częścią europejskiej trasy E40.