Zakres rzeczowy obejmuje:
• wykonanie dwujezdniowego odcinka drogi o długości 26,7 km,
• budowę jednego węzła dwupoziomowego: „Myślibórz”, 22 obiektów inżynierskich w tym 7 wiaduktów w ciągu drogi ekspresowej i 15 nad drogą ekspresową,
• budowę przepustów drogowych z blachy stalowej, rur żelbetowych oraz przebudowę dróg bocznych,
• wykonanie dróg dojazdowych,
• budowę kanalizacji deszczowej, budowę oświetlenia, oraz przebudowę kolidujących sieci i urządzeń infrastruktury technicznej
• doprowadzenie mediów do miejsc obsługi podróżnych,
• obsadzenie dogęszczającej zieleni na odcinkach obszarów leśnych oraz wykonanie pasów zieleni izolacyjnej,
• zainstalowanie ekranów akustycznych,
• wykonanie oznakowania pionowego i poziomego.
Parametry techniczne drogi głównej:
• klasa techniczna S
• prędkość projektowa 100 km/h
• liczba pasów ruchu 2 x 2 pasy
• obciążenie na oś 115 kN/oś
• kategoria ruchu KR6
Projekt budowy drogi ekspresowej S3 Szczecin – Gorzów Wielkopolski został podzielony na 3 etapy. Kontrakty na rozpoczęcie budowy odcinków Myślibórz – Gorzów Północny (26,7 km) oraz Szczecin – Pyrzyce (28,2 km) zostaną podpisane, jeśli zakończą się postępowania przed sądem rozstrzygające skargi złożone przez konsorcjum firm, którego liderem jest firma Eurovia.