Most przez rzekę Odrę w ciągu AOW - otwarcie ofert
Ofertę niższą o 100 mln złotych od kosztorysu złożyło konsorcjum firm Dywidag Bau GMBH / Strabag Sp z o.o. w przetargu na budowę mostu przez rzekę Odrę wraz z estakadami dojazdowymi w ciągu Autostradowej Obwodnicy Wrocławia A8. Kwota jaką GDDKiA przeznaczyła na sfinansowanie tego zadania to 553,1 mln złotych. Długość tego odcinka to niespełna 2 km.

Lista złożonych ofert:

Firma Cena oferty (brutto w mln PLN)
Konsorcjum frim: Dywidag Bau / Gmbh Strabag Sp z o.o.

452,7

Konsorcjum firm: Mostostal Warszawa S.A. / Acciona Infraestructura S.A.

576,7

Skanska S.A.

740,6

Konsorcjum firm: Budimex Dromex / Ferrovial Agroman S.A.

863,3

Autostradowa Obwodnica Wrocławia

Łączna długość projektowanej Obwodnicy Wrocławia wynosi 35,4 km.

Projektowana inwestycja przewiduje budowę autostradowej obwodnicy Wrocławia nowym śladem. Poprowadzona jest północno-zachodnim obrzeżem miasta. Głównym celem inwestycji jest skierowanie ruchu tranzytowego poza istniejący układ ulic Wrocławia.

Projektowana Autostradowa Obwodnica Wrocławia będzie przejmowała część ruchu o dalekim zasięgu, znacznie zmniejszając ich udział na pozostałych drogach. Pośrednio zmniejszy się zagrożenie wypadkowe na całej sieci drogowej okolic Wrocławia, bezpośrednio, poprzez odciążenie z relacji, które będą realizowane przez Autostradową Obwodnicę, poprawi się bezpieczeństwo na najbardziej zagrożonych obecnie odcinkach dróg: nr 8 (odc. Długołęka – Wrocław i odc. Wrocław – Kobierzyce) i nr 5 (odc. Trzebnica – Wrocław).

Parametry techniczne:

• klasa drogi: A
• dopuszczalny nacisk na oś: 115 kN
• prędkość projektowa drogi: 120 km/h
• przekrój:  2 jezdnie x 2 pasy ruchu (docelowo 6 – dwie jezdnie po 3 pasy ruchu)
• szerokość pasa ruchu: 3,75 m, pasa awaryjnego: 3,0 m, opaski: 0,5 m, pobocza 1,25 m,
• szerokość pasa dzielącego wraz z opaskami wewnętrznymi: 12,5 m (docelowo 5,0m)
• skrajnia: 4,70 m,
• konstrukcja nawierzchni: nawierzchnia z warstwą ścieralną z betonu asfaltowego.

Zakres inwestycji:

Projekt obejmuję budowę 35,384 km autostradowej obwodnicy Wrocławia w ciągu drogi krajowej nr 8, w tym budowę:
• nowego odcinka autostrady o długości 26,756 km,
• PPO „Magnice” o długości 1,029 km,
• PPO „Pawłowice” o długości 0,850 km,
• jednojezdniowej łącznicy autostradowej „Kobierzyce” o długości 1,342 km,
• dwujezdniowej łącznicy autostradowej „Długołęka” o długości 5,407 km,
• 5 węzłów z SPO „Kobierzyce”, „Cesarzowice”, „Lotnisko”, „Kosmonautów”, „Widawa”,
• węzła „Nowa Wieś” bez SPO,
• 2 PPO „Magnice” i „Pawłowice” (docelowo SPO),
• 11 (docelowo 15) wiaduktów drogowych nad autostradą,
• 13 wiaduktów w ciągu autostrady,
• 4 mostów w ciągu autostrady,
• 1 wiaduktu drogowego w ciągu łącznicy autostradowej „Kobierzyce”,
• 1 wiaduktu drogowego i 2 mostów w ciągu łącznicy autostradowej „Długołęka” i 1 kładki dla zwierząt nad łącznicą,
• 4 skrzyżowań jednopoziomowych na łącznicach: Kobierzyce i „Długołęka”,
• dróg zbiorczych i dojazdowych,
• systemu odwadniania autostrady,
• urządzeń ochrony środowiska,
• projektowanego uzbrojenia terenu wraz z przebudową kolidującego istniejącego uzbrojenia,
• oświetlenia i ogrodzenia autostrady,
• elementów bezpieczeństwa i organizacji ruchu oraz systemu zarządzania autostradą płatną,
• przebudowę sieci dróg krajowych, wojewódzkich, gminnych oraz ulic w obrębie liniach rozgraniczających inwestycji.