Ekologia:
• przejścia dla dużych zwierząt – 11 sztuk,
• zbiorniki retencyjno – filtracyjne – ilość 7 sztuk,
• zbiorniki retencyjno – odparowujące – ilość 13 sztuk,
• kanalizacja deszczowa – długość ok. 8,9 km,
• ekrany akustyczne o wysokości 4,00 m – długość 2050 m,
• przepusty dla małych i średnich zwierząt – 24 przepusty dla zwierząt małych,
• wygrodzenie drogi – na całej długości projektowanego odcinka.
Zakres rzeczowy obejmuje:
• wykonanie dwujezdniowego odcinka drogi o długości 26,7 km,
• budowę 25 obiektów inżynierskich w tym:
- 11 wiaduktów w ciągu drogi ekspresowej,
- 10 wiaduktów nad drogą ekspresową,
- 1 wiaduktu w ciągu przekładanej drogi krajowej nr 3,
- 3 wiaduktów nad istniejącą drogą krajową nr 3,
• budowę przepustów drogowych z blachy stalowej oraz z rur żelbetowych,
• budowę jednego obwodu utrzymania - OU „Baczyna”,
• budowę oświetlenia,
• doprowadzenie mediów do miejsc obsługi podróżnych,
• przebudowę dróg bocznych,
• wykonanie dróg dojazdowych,
• budowę kanalizacji deszczowej,
• przebudowę kolidujących sieci i urządzeń infrastruktury technicznej,
• obsadzenie dogęszczającej zieleni na odcinkach obszarów leśnych oraz wykonanie pasów zieleni izolacyjnej,
• zainstalowanie ekranów akustycznych,
• wykonanie oznakowania pionowego i poziomego.
Parametry techniczne drogi głównej:
• klasa techniczna S
• prędkość projektowa 100 km/h
• obciążenie na oś 115 kN/oś
• kategoria ruchu KR6
Droga ekspresowa S3 Świnoujście – Lubawka
Planowana droga stanowi fragment trasy międzynarodowej E65, leżącej w transeuropejskim korytarzu transportowym. S3 prowadzi południkowo od zespołu portów morskich Świnoujście-Szczecin na północny, wzdłuż zachodniej granicy kraju do granicy z Czechami. Za pośrednictwem linii promowych zapewni najkrótsze bezpośrednie połączenie południowej Skanii z północnymi Czechami (rejon Radca Kralove i Pardubic) oraz Pragą.
Obecnie jedynie krótkie odcinki trasy posiadają status drogi ekspresowej. Są to: Goleniów-Rzęśnicam, Sulechów-Racula, obwodnice Gorzów Wielkopolskiego, Międzyrzecza, Nowej Soli i Wolina oraz 20 km drogi w okolicy Polkowic i Lubina. Droga pośrednia połączy aglomerację szczecińską z aglomeracją poznańską (autostrada A2) oraz wrocławską, śląską i krakowską (autostrada A4).
|
|
|