Koszt całego przedsięwzięcia, tzn. prac budowlano – montażowych wraz z wykupami nieruchomości, dokumentacją, pracami archeologicznymi i nadzorem to 72,7 mln zł brutto.
Nowo wybudowana obwodnica Wojnicza to droga jednojezdniowa klasy GP (główna przyspieszona) o długości 3.750 m. Szerokość całkowita nawierzchni wynosi 11.0 m: jezdnia o szer. 7.0 m oraz pobocza utwardzone o szer. 2 x 2.0 m. Nośność nawierzchni jest zgodna z obowiązującą w głównych europejskich korytarzach transportowych i wynosi 115 kN/oś. Na trasie obwodnicy znajdują się dwa węzły drogowe na włączeniach obwodnicy do istniejącej „czwórki”: od strony Krakowa na skrzyżowaniu obwodnicy z drogą do terenów przemysłowych, a od strony Tarnowa na skrzyżowaniu ze wschodnią obwodnicą Wojnicza na końcu odcinka.
ZAKRES PRAC:
- budowa jednojezdniowej drogi klasy GP;
- przebudowa dróg poprzecznych;
- budowa dróg dojazdowych;
- budowa 3 wiaduktów w ciągu obwodnicy;
- budowa 2 wiaduktów w ciągu dróg poprzecznych;
- budowa 6 przepustów żelbetowych;
- wykonanie kanalizacji deszczowej;
- budowa oświetlenia węzłów;
- budowa urządzeń służących ochronie środowiska;
- wykonanie urządzeń bezpieczeństwa ruchu;
- wykonanie oznakowania pionowego i poziomego.
ROBOTY ZIEMNE:
- wykopy: 216.102 m3;
- nasypy: 230.897 m3;
WZMOCNIENIE PODŁOŻA GRUNTOWEGO:
- ułożenie warstwy geowłókniny na powierzchni 116.814 m2;
- ułożenie warstwy kruszywa na geosyntetyku w ilości 32.494 m3;
- ułożenie materaca z teokraty i kruszywa na powierzchni 90.383 m2;
- wbicie w grunt ok. 1.000 kolumn kamiennych o długości 7 – 8 m każda.
KONSTRUKCJA NAWIERZCHNI OBWODNICY:
- warstwa mrozoochronna z kruszywa żużlowego o grubości 25 cm (75 288 m2),
- podbudowa z żużla wielkopiecowego stabilizowanego mechanicznie o grub. 20 cm (46 840 m2),
- podbudowa z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie o grub. 20 cm (45 445 m2),
- podbudowa z betonu asfaltowego o grubości 19.5 cm (42 950 m2),
- warstwa wiążąca z betonu asfaltowego o grubości 8 cm (46 379 m2),
- warstwa ścieralna z mieszanki SMA o grubości 3,5 cm (46 054 m2).
OBIEKTY MOSTOWE:
- jednoprzęsłowy wiadukt w ciągu obwodnicy nad drogą do terenów przemysłowych długości 27,0 m, o konstrukcji z prefabrykowanych belek sprężonych, posadowiony bezpośrednio na gruncie zbrojonym;
- trzyprzęsłowy (14.00 + 18.00 + 14.00 m) wiadukt w ciągu ul. Leśnej nad obwodnicą długości 59,14 m, o konstrukcji monolitycznej płyty żelbetowej, posadowiony na palach wierconych;
- jednoprzęsłowy wiadukt nad ul. Warszawską w ciągu obwodnicy długości 31,40 m, o konstrukcji monolitycznej płyty żelbetowej, posadowiony na palach wierconych;
- przejazd gospodarczy w ciągu obwodnicy długości 22,80 m, o konstrukcji żelbetowej monolitycznej ramy zamkniętej, posadowiony bezpośrednio na wymienionym gruncie;
- jednoprzęsłowy wiadukt w ciągu planowanej obwodnicy wschodniej nad obwodnicą Wojnicza długości 59,19 m, o konstrukcji stalowej belkowej z płytą żelbetową, posadowiony na palach wierconych;
- 6 przepustów żelbetowych, w tym: 2 przepusty skrzynkowe o wymiarach 1,50 x 1,50 m oraz 4 przepusty rurowe o średnicy 1,50 m.
EKOLOGIA:
- nasadzenie 2,5 tysiąca drzew i krzewów;
- budowa 2.140 m ekranów akustycznych o wysokości od 2,0 m do 6,0 m;
- budowa urządzeń oczyszczających wody opadowe spływające z jezdni: 7 osadników, 8 separatorów.
BEZPIECZEŃSTWO:
- oznakowanie poziome grubowarstwowe z masy termoplastycznej na powierzchni 3.020 m;
- 112 sztuk oznakowania pionowego;
- 21 tablic drogowych z konstrukcjami wsporczymi i fundamentami;
- 46 znaków hektometrowych;
- 10.665 mb barier energochłonnych;
- 205 słupów oświetleniowych na węzłach drogowych.
URZĄDZENIA OBCE:
Podkreślenia wymaga duży zakres robót związany z przebudową i zabezpieczeniem urządzeń towarzyszących, w tym: napowietrznych linii energetycznych, napowietrznej linii telekomunikacyjnej, sieci wodociągowej oraz sieci gazowej wysokiego ciśnienia.