W 1999 roku w krakowskim oddziale GDDKiA przeprowadzono prace studialne nad kompleksową modernizacją drogi krajowej od Głogoczowa do Kęt i wykazały one, że zdecydowana większość trasy będzie musiała zostać poprowadzona po nowym śladzie. Z uwagi na koszty, zaplanowano budowę obwodnic miast zlokalizowanych na trasie, których przebieg wpisuje się w BDI, natomiast nie planowano budowy całej trasy. Teraz postanowiono zastosować rozwiązanie kosztowne, ale zarazem kompleksowo rozwiązujące problem drogi krajowej nr 52. Na trasie BDI znajdą się: północna obwodnica Kalwarii Zebrzydowskiej, południowa obwodnica Wadowic, północna obwodnica Andrychowa, Inwałdu i Choczni i południowa obwodnica Kęt.
Sprawa została szczegółowa omówiona w ubiegłym tygodniu na spotkaniu Pana Jerzego Polaczka Ministra Transportu z przedstawicielami samorządów miast zlokalizowanych przy drodze krajowej nr 52, gdzie Zbigniew Rapciak dyrektor krakowskiego oddziału GDDKiA dokonał prezentacji projektu. Decyzją centrali GDDKiA, krakowski oddział będzie zajmować się całą modernizacją drogi od Głogoczowa do węzła z drogą ekspresową S1 w rejonie Bielska Białej. W najbliższych miesiącach ogłosimy przetarg na opracowanie dokumentacji do uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla tej inwestycji.