Zakres prac obejmie:
- wzmocnienie nawierzchni poprzez przebudowę istniejących warstw bitumicznych do nośności 115 kN/oś;
- wgłębną przebudowę konstrukcji poboczy utwardzonych;
- przebudowę 15 skrzyżowań polegającą na korekcie łuków wyokrąglających, budowie pasów włączenia lub wyłączenia, pasów lewoskrętu i prawoskrętu oraz wysp kanalizujących;
- wgłębną przebudowę nawierzchni 13 istniejących zatok autobusowych łącznie z ich sytuacyjną korektą, przeniesienie 2 zatok oraz budowę nowej zatoki;
- budowę nowych odcinków chodników w rejonie zatok autobusowych i skrzyżowań wraz z dojściem do przejść dla pieszych;
- przebudowę zjazdów, zarówno indywidualnych, jak i publicznych;
- lokalną przebudowę i zabezpieczenie sieci elektrycznej;
- lokalne podniesienie kabli istniejącej napowietrznej sieci teletechnicznej;
- przebudowę i zabezpieczenie sieci teletechnicznej;
- wykonanie konstrukcji wsporczych wraz z aktywnymi znakami D-6 nad wszystkimi przejściami dla pieszych, budowę wysp azylu oraz budowę nowych przejść.
Prace na tym odcinku drogi będą kontynuowane jeszcze w roku przyszłym z uwagi na duży zakres i konieczność uzyskania niezbędnych pozwoleń. W 2008 roku przewidujemy wykonać przebudowę nawierzchni ponad 3.200 mb istniejących chodników oraz przebudowę elementów odwodnienia.
Tegoroczna modernizacja jest naturalną kontynuacją prac rozpoczętych na drodze „olkuskiej” w 2004 roku. W latach 2004 – 2005 kosztem prawie 50 mln złotych przebudowano układ drogowy w Olkuszu oraz zmodernizowano odcinek Bolesław - Sławków. W 2006 roku zmodernizowano odcinek 5-kilometrowy Olkusz – Jerzmanowice. Następnym modernizowanym odcinkiem drogi krajowej nr 94 w Małopolsce będzie 16-kilometrowy odcinek pomiędzy Jerzmanowicami a Modlnicą.
Prowadzone prace będą powodem utrudnień w ruchu, o czym już dzisiaj informujemy użytkowników drogi, z góry za nie przepraszając. Zapewniamy, że wykonawca został przez inwestora pouczony, by zminimalizować utrudnienia.