Modernizacja drogi krajowej Nr 7 Rabka - Chyżne
24 sierpnia 2007 roku Zbigniew Rapciak dyrektor krakowskiego oddziału GDDKiA podpisał umowę na modernizację prawie 35-kilometrowego odcinka drogi krajowej nr 7 Rabka – Chyżne. Wartość kontraktu to 212.758.264,74 złotych brutto. Prace będą trwać 2 lata i w sierpniu 2009 roku kierowcy dojadą do granicy ze Słowacją całkowicie zmodernizowaną drogą. Wykonawcą inwestycji zostało konsorcjum portugalsko – polskie utworzone przez firmy: Mota-Engil SA, Podhalańskie Przedsiębiorstwo Robót Drogowych SA z Nowego Targu oraz Przedsiębiorstwo Robót Drogowo – Mostowych SA z Nowego Sącza.

Zakres robót ogółem:
- prace przygotowawcze
- wzmocnienie konstrukcji nawierzchni drogi
- wymian konstrukcji nawierzchni pobocza utwardzonego
- przebudowa chodników, zatok autobusowych
- oczyszczenie, remont, wymiana istniejących przepustów
- wykonanie brakujących elementów odwodnienia
- zabezpieczenie obrywu skarp (stabilizacja osuwiska)
- przebudowa mostów
- remont wiaduktu
- wykonanie elementów bezpieczeństwa ruchu oraz oznakowania pionowego i poziomego
- przebudowa infrastruktury

Szczegółowy zakres robót drogowych:
Przebudowywana droga jest jednojezdniowa o szerokości jezdni ok. 6,0 m z utwardzanymi poboczami o szerokości od 1,5 m do 2,0 m oraz poboczami gruntowymi o szerokości od 0,75 m do 1,25 m. Na modernizowanym odcinku została zaprojektowana jezdnia szerokości 7,0 m (2 x 3,5 m) oraz pobocza utwardzone o szerokości 1,5 m. Natomiast pobocze gruntowe na większości trasy będzie miało szerokość 0,75 m, a w miejscach występowania barier drogowych zostanie poszerzone do 1,25 m. Na projektowanym odcinku, modernizacji podlegają istniejące zatoki autobusowe o szerokości 3,0 m oraz nowa konstrukcja peronu (szerokość 2,0 m długość 15,0m).
Nawierzchnia drogi zostanie wzmocniona do 11,5 tony na oś poprzez wykonanie nowych warstw bitumicznych, by bez szkody dla niej mogła przenosić ruch ciężki. Zakres prac obejmuje też rozbiórkę istniejących. i wykonanie nowych poboczy utwardzonych o nośności 11,5 tony na oś.

W zakres robót mostowych wchodzi:
1. Przebudowa wiaduktu drogowego nad torami PKP w miejscowości Skawa
2. Przebudowa mostu na potoku Kosiczne II (Brzeg) w miejscowości Spytkowice
3. Przebudowa mostu na potoku Sarniówka w miejscowości Spytkowice
4. Przebudowa mostu na potoku Bembeńskim w miejscowości Podwilk
5. Przebudowa mostu na potoku Pietrzakowskim w miejscowości Podwilk
6. Przebudowa mostu na potoku Czarna Orawa w miejscowości Podwilk
7. Przebudowa mostu drogowego na potoku Wisielec w miejscowości Jabłonka
8. Przebudowa mostu na potoku Piekielnik w miejscowości Jabłonka
9. Przebudowa mostu na potoku Chyżnik w miejscowości Chyżne

Roboty mostowe obejmują też prace przy 51 przepustach, w tym: przebudowę (7 sztuk), budowę (1), likwidację (1) lub remont (42) przepustów:
 
Jak zwykle przy inwestycjach realizowanych przez GDDKiA bardzo duży nacisk zostanie położony na bezpieczeństwo ruchu drogowego. Wzdłuż drogi stanie ponad 12,0 km barier ochronnych stalowych sprężystych. Zaprojektowano oznakowanie poziome jezdni masami termoplastycznymi – wykonanie linii krawędziowych, segregacyjnych i symboli - ogółem na powierzchni ponad 20 tysięcy m2. W ramach wymiany oznakowanie pionowego zaplanowano: montaż na słupkach pionowych znaków drogowych – 345 szt., ustawienie słupków z rur stalowych pod montaż znaków drogowych i tablic – 266 szt. Dla bezpieczeństwa pieszych zostaną zamontowane dwa kasetony podświetlane, 114 szt. poręczy ochronnych łańcuchowych podwójnych, ponadto zostanie ułożone prawie 5 i pół tysiąca metrów kw. chodnika z płyt betonowych o wym. 50x50x7 cm oraz ponad 4 tysiące metrów kw. chodnika z betonowej kostki brukowej grub. 6 cm na podsypce cementowo – piaskowej o grubości 3 cm.. Przy drodze zostaną także ustawione słupki hektometrowe – 540 szt. – na których zaznaczony jest kilometraż drogi.