Dwustopniowy przetarg na budowę odcinka Skarżysko – Występa drogi nr 7 Warszawa Kielce – Kraków ogłoszony został w kwietniu 2008 roku. Wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu przetargowym złożyło wtedy 10 firm i konsorcjów. Wszystkie zostały rozpatrzone pozytywnie, ale ostatecznie wpłynęło 6 ofert cenowych. We wrześniu komisja przetargowa wyłoniła tę najkorzystniejszą. Wybrana została najtańsza oferta złożona przez konsorcjum Strabag i Mota-Engil, opiewająca na 643,5 miliona złotych. Wynik przetargu oprotestowało konsorcjum, którego liderem jest firma Fart. Sprawa znalazła finał w sądzie, który ostatecznie nie uznał protestu.
Procedurę przetargową sprawdza teraz Urząd Zamówień Publicznych. Jeśli obligatoryjna kontrola zakończy się pozytywnie, kielecki oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad będzie mógł podpisać umowę z konsorcjum Strabag i Mota-Engil Polska, a wykonawca rozpoczynać budowę.
Budowa odcinka Skarżysko - Występa drogi ekspresowej nr 7 to najdroższa dotychczasowa inwestycja drogowa w regionie świętokrzyskim. Nowy dwujezdniowy odcinek siódemki będzie miał długość około 17 kilometrów. Połączy istniejące nowe przejście przez Skarżysko z budowanym aktualnie węzłem Kielce Północ. Na odcinku 3 kilometrów od Skarżyska w stronę Kielc nowa dwujezdniowa droga nr 7 biec będzie po śladzie już istniejącej. Dalej poprowadzona będzie na zachód od obecnej drogi nr 7 tworząc obwodnicę Suchedniowa, Ostojowa, Łącznej i Występy. W ramach inwestycji powstanie 28 obiektów inżynieryjnych, w tym między innymi 4 estakady, 8 wiaduktów, 2 mosty, 2 kładki dla pieszych i 2 przejścia dla zwierząt. Największą 290-metrową estakadę zaprojektowano nad zbiornikiem Bzin.
19.12.2008