Pierwsza łopata na odcinku Skarżysko-Występa
Ruszyła budowa odcinka Skarżysko – Występa drogi ekspresowej nr 7. W Skarżysku wbito symboliczną łopatę i tym samym rozpoczęto zasadnicze prace na nowym fragmencie dwujezdniówki.


W uroczystości wzięli udział przedstawiciele Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Oddział kielecki reprezentowali dyrektor Ewa Sayor, zastępcy dyrektora Andrzej Pająk, Krystyna Kasza, Krzysztof Strzelczyk i Tomasz Wągrowski, a także pracownicy którzy przyczynili się do przygotowania inwestycji. Centralę Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad reprezentowała Dorota Piórkowska, dyrektor Departamentu Realizacji Inwestycji. Swoją łopatę wbili między innymi wicewojewoda świętokrzyski Piotr Żołądek, marszałek województwa świętokrzyskiego Adam Jarubas, starosta kielecki Zenon Janus, starosta skarżyski Jerzy Żmijewski, prezydent Skarżyska Roman Wojcieszek oraz senatorowie i posłowie ziemi świętokrzyskiej. Za pomyślny przebieg inwestycji modlił się Ksiądz Infułat Józef Wójcik z Suchedniowa, a ukończenie robót w terminie deklarowali wykonawcy -  wiceprezes firmy Strabag Wojciech Trojanowski i członek zarządu firmy Mota-Engil Polska Pedro Fernandes.


           Nowy dwujezdniowy odcinek Skarżysko – Występa drogi ekspresowej nr 7 Warszawa – Kielce – Kraków będzie miał długość blisko 17 kilometrów. Połączy istniejące już nowe przejście przez Skarżysko z budowanym aktualnie węzłem Kielce Północ. Na odcinku 3 kilometrów od Skarżyska w stronę Kielc nowa dwujezdniowa droga nr 7 biec będzie po śladzie już istniejącej. Dalej poprowadzona będzie na zachód od obecnej drogi nr 7 tworząc obwodnicę Suchedniowa, Ostojowa, Łącznej i Występy. W ramach inwestycji powstanie 29 obiektów inżynieryjnych, w tym między innymi 4 estakady, 8 wiaduktów,  2 mosty, 10 małych obiektów mostowych, 2 kładki dla pieszych i 2 przejścia dla zwierząt i mur oporowy. Największą 290-metrową estakadę zaprojektowano nad zbiornikiem Bzin. Zaplanowano także budowę urządzeń związanych z ochroną środowiska, takich jak ekrany akustyczne, zbiorniki retencyjno-odparowujące, podczyszczanie ścieków oraz rekultywację zieleni.
           Realizacja największej do tej pory świętokrzyskiej inwestycji drogowej, pod którą wykonanych zostanie 2 miliony metrów sześciennych robót ziemnych potrwa 18 miesięcy. Koszt inwestycji to 643, 5 miliona złotych. Wykonawcą inwestycji jest konsorcjum firm Strabag i Mota-Engil Polska. Inwestorem jest Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Kielcach. Umowę z wykonawcą na realizację inwestycji podpisano w styczniu 2009, plac budowy przekazany w lutym 2009, rozpoczęto już pierwsze prace przygotowawcze.
23.03.2009
IMG_4073.JPG  IMG_4259.JPG  IMG_4253.JPG  IMG_4245.JPG  IMG_4160.JPG