Budowa odcinka Sulejów – Przełom/Mniów to etap zadania, jakim jest dostosowanie drogi krajowej nr 74 do parametrów trasy ekspresowej na terenie województwa świętokrzyskiego. Projektanci przedstawili wstępnie trzy propozycje przebiegu odcinka o długości około 27 kilometrów. W oparciu o nie powstaną warianty nowej drogi, które po wszystkich niezbędnych uzgodnieniach zostaną zgłoszone do decyzji środowiskowej jeszcze w tym roku. To właśnie na mocy tej decyzji wydawanej przez wojewodę zostanie ostatecznie określony przebieg odcinka Sulejów – Przełom/Mniów.
Według wstępnych propozycji nowa droga miałaby przebiegać w przeważającej części po śladzie już istniejącej trasy nr 74 przez tereny gmin Ruda Maleniecka, Radoszyce, Smyków i Mniów. Jedynie na terenie gminy Smyków projektanci proponują alternatywne przebiegi – jeden wzdłuż istniejącej drogi nr 74 i drugi równoległy oddalony nieco na południowy-zachód. Na całym odcinku Sulejów – Przełom/Mniów projektanci proponują wstępnie trzy węzły w Rudzie Malenieckiej, Radoszycach i Smykowie lub Królewcu w zależności od wariantu. Planują również od czterech do pięciu wiaduktów.
W spotkaniu w kieleckim oddziale GDDKiA wzięli udział nie tylko przedstawiciele gmin zainteresowanych budową nowej drogi, ale i reprezentanci kopalń gliny usytuowanych na terenie Smykowa i Mniowa zainteresowani możliwościami połączenia trasy ekspresowej z drogami lokalnymi. Wszyscy przedstawili swoje uwagi projektantom.
Przebudowa drogi ekspresowej nr 74 Piotrków – Kielce – Opatów została ujęta w Programie Budowy Autostrad i Dróg Ekspresowych.
19.06.2008