Trzy warianty nowego przebiegu drogi ekspresowej nr 74 na odcinku Sulejów – Przełom/Mniów omawiali na spotkaniu w kieleckim oddziale Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad projektanci, drogowcy, leśnicy i samorządowcy.
Warianty drogi powstały w ramach pierwszego etapu opracowania Studium Ekonomiczno-Techniczno-Środowiskowego jej przebiegu. Nowa trasa 74 na ponad 27-kilometrowym odcinku Przełom/Mniów – Sulejów będzie miała dwie jezdnie. W przeważającej części na terenie województwa świętokrzyskiego nowa trasa biec będzie po śladzie już istniejącej drogi 74. Dwa pierwsze warianty nowej drogi zakładają poprowadzenie jej zupełnie nowym torem jedynie na odcinku omijającym Smyków po stronie południowo-zachodniej. Trzeci wariant dobudowę drugiej jezdni do drogi już istniejącej na całym odcinku od Mniowa do granicy województwa świętokrzyskiego z niewielkim korektami łuków. We wszystkich wariantach przewidziano węzły na skrzyżowaniach drogi 74 z drogą krajową 42 w Rudzie Malenieckiej oraz z drogą wojewódzką do Końskich. W zależności od wariantu będzie jeszcze węzeł w Smykowie albo w Królewcu.
Po spotkaniu w kieleckim oddziale Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad opracowany zostanie czwarty wariant przebiegu drogi 74 na wniosek leśników. Pierwsze dwa warianty, które oszczędzają zabudowę Smykowa, wiążą się bowiem z koniecznością wycinki pokaźnej części lasów. Pod koniec roku kielecki oddział GDDKiA przedstawi warianty przebiegu drogi nr 74 mieszkańcom gmin Ruda Maleniecka, Smyków, Radoszyce i Mniów, aby i oni mieli możliwość wniesienia swoich uwag.
25.09.2008