Najważniejszą inwestycją jest przebudowa obwodnicy Białej Podlaskiej w ciągu DK2. 11-kilometrowy odcinek w ciągu półtorej roku przeszedł gruntowną przemianę. Nie tylko za sprawą położenia nowej nawierzchni dostosowanej do ruchu ciężkich pojazdów. Zbudowano bezkolizyjny węzeł na bardzo niebezpiecznym skrzyżowaniu z ul. Janowską, przebudowano pozostałe skrzyżowania wydzielając lewoskręty, a na skrzyżowaniu z ul. Terebelską pojawiła się sygnalizacja świetlna. Powstały drogi dojazdowe dla ruchu lokalnego. Do wykonania pozostały jeszcze drobne prace, głównie porządkowe przy zagospodarowaniu zieleni oraz ułożeniu ok.
Poprawa bezpieczeństwa ruchu oraz komfortu jazdy to efekt przebudowy 17-kilometrowego odcinka DK17 pomiędzy Piaskami i Łopiennikiem prowadzonej od września 2008 roku. Niebezpieczne skrzyżowanie w Piaskach przebudowano na rondo, wzmocniono nawierzchnię, skorygowano niweletę jezdni by zwiększyć widoczność, zbudowano drogi dojazdowe i wprowadzono nową organizację ruchu z pasami 2+1 umożliwiającymi bezpieczne wyprzedzanie wolniejszych pojazdów.
Przed wakacjami ruszyły prace przy przebudowie pięciu kolejnych dróg krajowych na Lubelszczyźnie. Na czterech z nich: DK19 Łukowisko – Międzyrzec (
Mieszkańcy Lubelszczyzny śledzą budowę dwóch obwodnic: Kraśnika (w ciągu DK74) oraz Kocka i Woli Skromowskiej (w ciągu przyszłej S19). Postęp prac w Kraśniku, gdzie budowa ruszyła 25 kwietnia br., jest imponujący. W szybkim tempie powstały konstrukcje estakad nad lessowymi wąwozami i widać już zarys trasy o długości
Lublinianie z niecierpliwością czekają na rozpoczęcie budowy blisko 70-kilometrowego odcinka S17 od węzła Sielce koło Kurowa do Piask wraz z północno-wschodnią obwodnicą miasta. 16 grudnia br. Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska wydała decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach dla tej inwestycji, a 17 grudnia ogłosiliśmy przetarg na wyłonienie wykonawcy by budowa ruszyła w drugiej połowie 2010 roku.
Budowa drogi ekspresowej przyniesie znaczącą poprawę bezpieczeństwa na najbardziej obciążonym szlaku w województwie. Musimy jednak podkreślić, że prowadzone sukcesywnie działania kryjące się pod hasłem „Drogi zaufania” przynoszą efekty. Oprócz dużych przebudów dróg wykonywane są także drobniejsze działania polegające na zmianie oznakowania poziomego i wydzielaniu lewoskrętów, budowie azyli na przejściach dla pieszych, zatok autobusowych czy chodników połączonych ze ścieżką rowerową. Według danych policji za 11 miesięcy 2009 roku na drogach krajowych w woj. lubelskim doszło do 514 wypadków (przed rokiem odnotowano 592, spadek o 13,2 %), w których zginęło 87 osób (przed rokiem 122, spadek o 28,7%), a 727 zostało rannych (przed rokiem 789 osób, spadek o 7,9%). W skali całego kraju odnotowano spadek wypadków o 16%, zabitych o 28%, a rannych o 15%.
17.12.2009