Zegary śmierci, odliczające liczbę tragicznych wypadków w kraju oraz czarne worki wyglądający tak jakby leżały w nich zwłoki, ustawiane są na szczególnie niebezpiecznych odcinkach dróg. Te radykalne działania mają uświadomić kierowcom, że bezpieczeństwo w dużej mierze zależy od nich samych. Od tego czy jadą rozsądnie przestrzegając ograniczeń prędkości.
Zegary śmierci będą rozstawione na odcinku o długości kilkuset metrów. Poprzedzą je ograniczenia prędkości od 70 do
Niestandardowe działania informacyjne to tylko jeden z elementów programu „Drogi Zaufania”. Obejmuje on także prace inżynieryjne. W ubiegłym roku zakończyła się przebudowa lubelskiego odcinka DK 2 (trwają jeszcze prace na obwodnicy Białej Podlaskiej), w trakcie której nie tylko położono nową nawierzchnię. Zbudowano zatoki autobusowe, chodniki dla pieszych, ścieżki rowerowe i oznakowane przejścia dla pieszych. Ustawiono także osiem masztów dla fotoradarów, które mają za zadanie ostudzić zapał zbyt krewkich kierowców do mocniejszego wciskania pedału gazu na równej nawierzchni drogi.
W roku 2006 na lubelskim odcinku DK 2 doszło do 35 wypadków w których zginęło 11 osób i 48 zostało rannych. W 2007 roku odnotowano 35 wypadków, 5 osób zabitych i 42 ranne. W 2008 r. liczba wypadków spadła do 30, zginęło 11 osób i 41 zostało rannych. Od stycznia do kwietnia 2009 roku doszło do 8 wypadków, 3 osoby zginęły, a 14 odniosło obrażenia.
W 2007 roku programem „Drogi Zaufania” jako pierwsza objęta została krajowa ósemka. W tym roku różnego rodzaju akcje prowadzone będą na wszystkich 88 drogach krajowych administrowanych przez GDDKiA. W pierwszych trzech miesiącach 2009 roku liczba śmiertelnych ofiar wypadków drogowych na trasach objętych programem spadła aż o 30 procent.
7.05.2009